شناسهٔ خبر: 66712168 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

معاون حقوقی رییس جمهور:

نمایشگاه کتاب ذهن مردم را درگیر کتاب می‌کند

محمد دهقان، معاون حقوقی رییس جمهور ضمن تاکید بر اهمیت مطالعه در شناخت حقوق فردی و اجتماعی، گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب بر میزان مطالعه افراد تاثیر دارد و حداقل به مدت یک هفته ذهن مردم را درگیر کتاب می‌کند. حتی کسانی که به نمایشگاه نمی‌آیند در مورد آن صحبت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمد دهقان، معاون حقوقی رییس‌ جمهور با استقبال یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه کتاب بازدید کرد.

دهقان تاکید کرد: با اینکه امروز فضای مجازی و پیگیری اخبار بخش زیادی از وقت مردم را می‌گیرد، اما کتاب همچنان قدرت و جذابیت خودش را حفظ کرده‌ است.

او با اشاره به علاقه مردم به خلاصه‌خوانی گفت: ناشران و تولیدکنندگان ما باید کتاب‌ها را با محتوایی خلاصه و جذاب‌تر تهیه و در اختیار مخاطبان قرار دهند. اگر مخاطب دنبال مطالعه دقیق‌تر و حرفه‌ای‌ باشد به منبع اصلی هم رجوع می‌کند. کتاب باید در متن زندگی مردم وارد شود چون تنها وسیله‌ای است که کشور را به سمت توسعه و پیشرفت می‌برد‌.

معاون حقوقی رییس جمهور ادامه داد: با راهکارهای ساده و کم هزینه مثل تجهیز کوپه‌های قطار و هواپیماها، مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها می‌توانیم کتاب را در اختیار مخاطبان قرار دهیم تا در اوقات فراغت از آن استفاده کنند. استفاده از کتاب‌های خلاصه در این مکان‌ها حتما در گسترش کتابخوانی تاثیر دارد.

مردم حضور در نمایشگاه کتاب را ارزش می‌دانند

رییس نمایشگاه کتاب هم با اشاره به اینکه مردم هر روز استقبال خوبی از نمایشگاه دارند، ادامه داد: بحث کتاب برای مردم به یک ارزش و هنجار تبدیل شده‌ است. مردم با وجود مشکلاتی که وجود دارد از راه‌های دور و نزدیک در نمایشگاه حاضر می‌شوند و این نشان از اهمیت کتاب در بین مردم دارد.

احمدوند ضمن تاکید بر همراهی خوب نهادها و دستگاهی اجرایی کشور برای برگزاری نمایشگاه کتاب، گفت: کارهای اجرایی بسیار خوبی انجام شده و اکثر سازمان‌ها بدون دریافت هزینه با عوامل نمایشگاه کتاب همکاری کرده‌اند که در نوع خود بی‌نظیر است.

او ادامه داد: در زمینه تبلیغات هم کارهای خوبی از طرف صداوسیما و رسانه‌های آنلاین و مکتوب انجام شده است‌ که نسبت به سال‌های قبل رشد قابل توجهی دارد. تبلیغات فضای شهری هم بسیار تاثیرگذار است. مهم‌ترین وظیفه ما این است که برگزاری این رویداد مهم فرهنگی را اطلاع‌رسانی کنیم و مردم در جریان روند و زمان برگزاری باشند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما