شناسهٔ خبر: 66711621 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

آغاز جنگ ستارگان کن در جدول ارزش‌گذاری‌ها!

صاحب‌خبر -

23:27

بانی‌فیلم: طبق روال هرساله دو نشریه مهم «اسکرین بین‌المللی» و هفته‌نامه «فیلم فرانسه»، جدول ارزشیابی فیلم‌های مسابقه را به راه می‌اندازند.
تاکنون به امروز چهار فیلم از مسابقه مورد قضاوت منتقدین بین‌المللی قرار گرفته‌اند که از ۱۲ منتقد از کشورهای گوناگون برای نظرخواهی دعوت شده است.
لازم به ذکر است که در مورد دو فیلم «پرنده» اندره‌ا آرنولد و «مگالوپلیس» فرانسیس فورپ کاپولا، هنوز همه منتقدین جدول ارزشیابی را پر نکرده‌اند.
فعلا در ستون سمت راست مجله اسکرین معدل ارزش‌گذاری‌ها را آورده که تا به امروز فیلم «پرنده» با 2,4 امتیاز در رده اول قرار گرفته است.
در روزهای آینده ستاره‌های این جدول ادامه خواهد داشت و باید دید برای ۱۸ فیلم باقی مانده، چه ستاره‌هایی داده خواهد شد.
آنچه که پیداست شانس استاد کاپولا، برای به دست آوردن نخل طلا، خیلی دور از به نظر می‌رسد، فیلمی که اگر چه تکه‌های سحرآمیز دارد، اما جاهای ضعیف و ناهمگون در خود دارد.
انتظار منتقدین از «مگالوپولیس» خیلی بالا بود که البته برآورده نشد. اما هنگام نمایش همین فیلم در سالن اصلی با ‌حضور تماشاگران استقبال بهتری از آن شد؛ یکی از زیباترین صحنه‌های «مگالوپولیس» جایی است که در بین ابرها، دستی بیرون می‌آید و ماه را می‌رباید!
از نکات ویژه فیلم کاپولا، پرداختن به مسئله قدرت و جنگ و جدال بر سر به دست آوردن آن است که از هسته‌های اصلی محسوب می‌شود.

نظر شما