شناسهٔ خبر: 66711554 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش مسکو به تصمیم ضدروسی اتحادیه اروپا/ در حال بررسی هستیم

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا درباره اعمال ممنوعیت فعالیت رسانه‌های روسی در کشورهای عضو این اتحادیه، گفت: واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا در حال بررسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره تصمیم اتحادیه اروپا درباره اعمال ممنوعیت فعالیت رسانه‌های روسی «ریانووستی، ایزوستیا، راسیسکایا گازتا و صدای اروپا» در کشورهای عضو این اتحادیه، اظهار کرد: در حال بررسی نحوه واکنش خود به این تصمیم بروکسل هستیم.

شورای اتحادیه اروپا ساعاتی پیش تصمیم گرفت که فعالیت چهار رسانه روسی ریانووستی، ایزوستیا، راسیسکایا گازتا و صدای اروپا را در کشورهای عضو این اتحادیه ممنوع کند.

در بیانیه‌ای که این شورا در همین رابطه منتشر کرد، آمده است: شورا امروز (جمعه) تصمیم گرفت که فعالیت چهار رسانه دیگر روسی که پروپاگاندای روسیه را ترویج داده و با جوسازی رسانه‌ای از حمله و تجاوز به اوکراین حمایت کرده‌اند را در کشورهای عضو این اتحادیه ممنوع کند.

بیانیه شورای اروپا می‌افزاید: در راستای احترام به منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپا (TCE)، ممنوعیت‌هایی که امروز بر سر آنها توافق شد، شامل فعالیت این رسانه‌ها در حوزه‌هایی غیر از انتشار اخبار نمی‌شود و این چهار رسانه روسی همچنان می‌توانند در حوزه‌هایی مانند انجام تحقیقات یا گرفتن مصاحبه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا فعالیت داشته باشند.

311311

نظر شما