شناسهٔ خبر: 66711312 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

چراغ سبز مجلس نمایندگان امریکا برای ارسال سلاح به اسرائیل 

روزنامه جوان

مقامات دولت امریکا به رغم آنکه بار‌ها از وضعیت مردم غزه به دلیل تداوم حملات رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده‌اند، حاضر به توقف حمایت از رژیم صهیونیستی نیستند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: امریکایی‌ها اگرچه از ارسال کمک برای مردم غزه دم می‌زنند، اما در راستای تعهد همیشگی به حفاظت از صهیونیست‌ها، مجلس نمایندگان امریکا طرحی را برای ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی تصویب کرده است. 

به‌رغم تهدید جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا مبنی بر تعلیق کمک‌های تسلیحاتی این کشور به رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه امریکا هفته جاری طرح کمک تسلیحاتی یک میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را برای بررسی در اختیار کنگره قرار داد. این بسته تسلیحاتی شامل گلوله‌های تانک، خمپاره و خودرو‌های تاکتیکی زرهی است. مجلس نمایندگان امریکا هم پنج‌شنبه‌شب مصوبه‌ای را تصویب کرد تا بایدن را برای ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهد. این مصوبه با ۲۲۴ رأی موافق در مقابل ۱۸۷ رأی مخالف تصویب شد. مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوریخواهان قرار دارد و ۱۶نماینده دموکرات با پیوستن به همکاران جمهوریخواه خود به این مصوبه رأی مثبت دادند. همچنین سه نماینده جمهوریخواه همسو با همکاران دموکرات خود به آن رأی منفی دادند. احتمال تصویب این مصوبه در سنا اندک است، با این حال، این مصوبه واکنشی به تصمیم بایدن برای تعویق ارسال بمب‌های ۲هزار پوندی و ۵۰۰ پوندی به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. 


 تعهد آهنین واشینگتن به حمایت از تل‌آویو
مقامات دولت امریکا به رغم آنکه بار‌ها از وضعیت مردم غزه به دلیل تداوم حملات رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده‌اند، حاضر به توقف حمایت از رژیم صهیونیستی نیستند. لوید آستین، وزیر دفاع امریکا و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بنابر اعلام پد رایدر، سخنگوی وزارت دفاع امریکا، روز پنج‌شنبه طی یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص لزوم افزایش کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی در غزه از طریق گذرگاه‌های کرم شالوم و رفح و افتتاح کریدور دریایی تبادل‌نظر کردند. آستین در این تماس تلفنی بر تعهد آهنین ایالات متحده در قبال امنیت اسرائیل و شکست حماس تأکید کرد. بر اساس بیانیه‌ای، وزارت دفاع امریکا با توجه به اصرار تل‌آویو برای پیشبرد عملیات زمینی در رفح تصریح کرد که قبل از هرگونه عملیات نظامی احتمالی اسرائیل در رفح، حفاظت از غیرنظامیان و همچنین جریان بی‌وقفه کمک‌ها [به مردم غزه]ضروری است. 


 انصارالله اقدام اسپانیا را ستود
همزمان با تحرکات امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، اسکار پوئنته، وزیر حمل‌ونقل اسپانیا پنج‌شنبه گفت که مادرید اجازه نداد یک کشتی حامل سلاح که عازم اسرائیل بود، در بندر کارتاخنا پهلو بگیرد. روزنامه اسپانیایی ال‌پائیس گزارش کرد، این کشتی حامل حدود ۲۷تن مواد انفجاری است که آن را از شهر بندری مادراس در هند بارگیری کرده است. جنجال بر سر این کشتی زمانی بالا گرفت که سیاستمداران چپ‌گرای اسپانیا سوسیالیست‌ها را به صدور مجوز عبور و مرور کشتی‌های حامل سلاح برای اسرائیل متهم کردند. نصرالدین عامر، معاون سازمان اطلاع‌رسانی انصارالله به این اقدام مادرید واکنش نشان داد: «ما قدردان این اقدام اسپانیا هستیم و از همه کشور‌های جهان و شرکت‌های حمل‌ونقل نیز می‌خواهیم که هرگونه تعاملات با کشتی‌های اسرائیلی و نیز بنادر فلسطین اشغالی را متوقف کنند.» عامر افزود که این اقدام برای آن است که کشور‌ها از پیامد‌هایی دور بمانند که ارتش یمن علیه همه طرف‌هایی اعمال خواهد کرد که با صهیونیست‌های جنایتکار تعامل داشته باشند.

نظر شما