شناسهٔ خبر: 66711286 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حزب‌الله با ۲۸۰ موشک مقر‌های فرماندهی اسرائیل را هدف قرار داد 

روزنامه جوان

با اصرار کابینه تندرو اسرائیل به ادامه جنگ در نوار غزه، حزب‌الله هم به رسم ماه‌های گذشته دامنه عملیات خود را علیه سرزمین‌های اشغالی تشدید کرده است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: حزب‌الله لبنان با شلیک ده‌ها موشک به مقر‌های فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی که با ورود سلاح‌های جدید به قواعد بازی همراه بود، ترس و وحشت در بین صهیونیست‌ها انداخته، به‌طوری که رسانه‌های این رژیم اعتراف کرده‌اند ماجرای ۷ اکتبر این بار در جبهه شمالی در حال تکرار است. 

با اصرار کابینه تندرو اسرائیل به ادامه جنگ در نوار غزه، حزب‌الله هم به رسم ماه‌های گذشته دامنه عملیات خود را علیه سرزمین‌های اشغالی تشدید کرده است. رسانه‌های عبری روز جمعه از شلیک ۸۰ موشک از جنوب لبنان به مناطق الجلیل و جولان اشغالی خبر دادند. کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد در پی شلیک موشک به الجلیل‌الاعلی دو نفر زخمی شدند. حزب‌الله روز پنج‌شنبه هم حملات گسترده‌ای را در شمال اراضی اشغالی انجام داده بود. به گزارش المیادین، مقاومت لبنان اعلام کرد با حملات پهپادی شرکت صنایع نظامی البیت و کارخانه دیوید کوهن که متخصص تولید سامانه‌های سایبری برای ارتش رژیم صهیونیستی است را در تل‌حی در شمال کریات‌شمونا هدف قرار داد. حزب‌الله همچنین تجهیزات جاسوسی در تله‌الطیحات و تجمع سربازان صهیونیستی را در اطراف پایگاه جل‌العلام با موشک‌های برکان و توپخانه هدف قرار داد. حزب‌الله همچنین پایگاه السماقه در کفرشوبا و پایگاه المرج و تجهیزات جاسوسی در پایگاه جل‌الدیر و پایگاه عداثر را هدف قرار داد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند روز پنج‌شنبه حزب‌الله ۲۰۰موشک به شمال اسرائیل شلیک کرد که از آغاز تبادل آتش میان دو طرف یک رقم بی‌سابقه بوده است. به گفته این رسانه‌های عبری زبان، «با حملات روزانه و گسترده حزب‌الله به مناطق شمالی، ماجرای هفتم اکتبر در جبهه شمالی نیز در حال تکرار است. موضوع مهم این است که کابینه و نهاد‌های امنیتی و نظامی در حال حاضر آنچه را که در شمال رخ می‌دهد، نمی‌بینند.»
شهرک‌های صهیونیست‌نشین و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی روز پنج‌شنبه شاهد حملات سنگین موشکی حزب‌الله بود. صدای آژیر خطر نیز در شهرک‌های «ادمیت»، «حانیتا»، «یعرا»، «متسوفا»، «شلومی»، «لیمان»، «روش هنیکرا» و «البصه» شنیده شد. همزمان صدای انفجار‌هایی نیز در دو منطقه حیفا و الکریوت در شمال و شمال شرقی فلسطین اشغالی به گوش رسیده بود. منابع رژیم صهیونیستی گزارش کردند که صدای آژیر خطر در نهاریا و مناطق ساحلی شمال فلسطین و الجلیل غربی به صدا درآمده است. این رسانه‌ها مدعی بودند که این آژیر خطر در نتیجه ورود پهپاد به آسمان این منطقه از فلسطین اشغالی به صدا درآمده است. خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که آژیر خطر در بیش از ۱۵ نقطه از الجلیل‌الاعلی در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه نیز گزارش کردند که برای نخستین‌بار حزب‌الله از یک پهپاد مسلح به موشک هوا به زمین از نوع «اس ۵» علیه مواضع این رژیم در منطقه المطله در شمال فلسطین اشغالی استفاده کرد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی افزودند: «پس از هدف قرار گرفتن پایگاه راهبردی میرون در شمال، حالا نوبت هدف قرار دادن مقر‌های فرماندهی لشکر و تیپ‌ها در پایگاه شراجا و نظایر آن از سوی حزب‌الله رسیده است.» این درحالی است که حزب‌الله صحنه‌هایی را از عملیات هدف قرار دادن پایگاه متولا در شمال اراضی اشغالی با پهپاد هجومی مسلح به موشک‌های «اس ۵» منتشر کرد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز پنج‌شنبه از زخمی شدن سه نظامی در حمله پهپادی حزب‌الله به المطله خبر داد و اعلام کرد که حال یکی از این نظامیان وخیم است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از انتقال شماری از زخمی‌های یک حادثه امنیتی غیرعادی و خطرناک در شمال با بالگرد به بیمارستان‌ها خبر دادند. 
همزمان با حملات حزب‌الله، در جبهه یمن هم شرایط برای اسرائیل و متحدانش سخت شده است. به گزارش شبکه المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور پنج‌شنبه شب توانست پهپاد امریکایی «ام. کیو۹» را سرنگون کند. وی گفت که این پهپاد در حال انجام عملیات خصمانه در حریم هوایی استان مأرب یمن بود. یحیی سریع تأکید کرد: «از زمان آغاز نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در حمایت از غزه، این چهارمین پهپادی است که سرنگون کردیم.»

نظر شما