شناسهٔ خبر: 66711277 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نماینده کابینه رژیم صهیونیستی:

تمامی ۲۴ گردان حماس فعالند

روزنامه جوان

پس از گذشت ۲۲۵ روز از شروع جنگ اسرائیلی‌ها در غزه، ناظران یک به یک روایت‌های رژیم صهیونیستی را درباره حماس زیر سؤال می‌برند. در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنان بر ادامه جنگ مصر است، وال‌استریت‌ژورنال نوشته که ارزیابی مقام‌های اسرائیلی و امریکا نشان می‌دهد نتانیاهو با هدف خود یعنی دستیابی به پیروزی کامل فاصله بسیار زیادی دارد. امیت هالیوی، نماینده کنست از حزب لیکود پا از این هم فراتر گذاشته و به شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گفته که همه ۲۴ گردان جنبش حماس سالم مانده و هیچ‌کدام از آن‌ها نابود نشده است

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: پس از گذشت ۲۲۵ روز از شروع جنگ اسرائیلی‌ها در غزه، ناظران یک به یک روایت‌های رژیم صهیونیستی را درباره حماس زیر سؤال می‌برند. در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنان بر ادامه جنگ مصر است، وال‌استریت‌ژورنال نوشته که ارزیابی مقام‌های اسرائیلی و امریکا نشان می‌دهد نتانیاهو با هدف خود یعنی دستیابی به پیروزی کامل فاصله بسیار زیادی دارد. امیت هالیوی، نماینده کنست از حزب لیکود پا از این هم فراتر گذاشته و به شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گفته که همه ۲۴ گردان جنبش حماس سالم مانده و هیچ‌کدام از آن‌ها نابود نشده است. 

خلیل الحیه، رئیس دفتر روابط اسلامی و عربی حماس روز پنج‌شنبه به شبکه المنار لبنان گفت که مقاومت قادر خواهد بود که برای مدتی طولانی و ماه‌های متوالی به مقابله با اشغالگران صهیونیست و دفاع از ملت خود ادامه دهد. به گفته الحیه، مقاومت آن بخش از توانمندی‌های آسیب‌دیده خود را بازسازی کرده است و می‌تواند خود را با شرایط مختلف حسب امکانات خود وفق دهد؛ صحبت‌هایی که با شواهد موجود در میدان انطباق دارد و ناظران نیز آن را تأیید می‌کنند. یدیعوت‌آحارونوت به نقل از مقامات نظامی اسرائیلی نوشته که نبرد در جبالیا بسیار سخت و از ۷ اکتبر بی‌سابقه است. از طرف دیگر، در حالی که اسرائیلی‌ها حملات خود را به رفح به صورت محدود شروع کرده‌اند، حماس طی دو هفته اخیر به شکل برجسته‌ای عملیات خود را در شمال غزه و سایر نقاط آن گسترش داده و شمار سربازان اسرائیلی کشته شده طی این دو هفته به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته است. هرچند مقاومت فلسطینی اعداد بالایی برای تلفات سربازان اسرائیلی اعلام می‌کند، ولی حتی اگر به آماری که خود اسرائیلی‌ها ارائه می‌کنند نیز استناد شود، شمار نظامیان کشته شده اسرائیلی از اول می‌۲۰۲۴ (۱۸ روز گذشته) به عدد ۲۱ رسیده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد مقاومت فلسطینی به رغم گذشت بیش از هفت‌ماه و نیم، همچنان توان عملیاتی خود را حفظ کرده است. روزنامه امریکایی وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی نوشت که ارزیابی مقام‌های اسرائیلی و امریکا حاکی از آن است که بنیامین نتانیاهو با هدف خود یعنی دستیابی به پیروزی کامل فاصله بسیار زیادی دارد. به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، اسرائیل چه به حمله گسترده به شهر رفح ادامه دهد و چه ندهد، حماس به احتمال زیاد پابرجا خواهد ماند و در دیگر مناطق باریکه غزه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. یک سرباز ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به وال‌استریت‌ژورنال گفته که در حال حاضر حماس با شدت بیشتری به جبالیا واقع در شمال غزه حمله و سلاح‌های ضد تانک بیشتری پرتاب می‌کند. امیت هالیوی، نماینده کنست از حزب لیکود پا از این فراتر گذاشته و به شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گفته که همه ۲۴ گردان جنبش حماس سالم مانده و هیچ کدام از آن‌ها نابود نشده است. به گفته این عضو کنست، همه این گردان‌ها فعال و در حال حمله هستند: «به ما دروغ گفتند که آن‌ها را نابود کرده‌ایم.» یائیر لاپید، رهبر مخالفان دولت نتانیاهو معتقد است که «دولت کنترل اوضاع را از دست داده و در حالی که هر روز نظامیان در غزه کشته می‌شوند، آن‌ها (مقامات رژیم صهیونیستی) در صفحه تلویزیون با هم درگیر می‌شوند.» رهبر جریان اپوزیسیون «اسرائیل» تأکید می‌کند که «روابط با امریکا رو به فروپاشی است و طبقه متوسط نیز در حال فروپاشی است و کنترل اوضاع در شمال (فلسطین اشغالی) را نیز از دست داده‌اند.» همچنین «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم با انتقاد از عملکرد مقامات سیاسی و نظامی رژیم اسرائیل به روزنامه «اسرائیل‌هیوم» می‌گوید که آن‌ها اسرائیل را در جنگ کنونی به شکست می‌کشانند. او تأکید می‌کند که «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه در تونل‌ها جنگ را بسیار بهتر از نتانیاهو مدیریت می‌کند. او همچنین از «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» دو عضو کابینه جنگ این رژیم خواست که کابینه را رها کنند، چراکه اثرگذار نیستند. 


 ۷۰ درصد اسیران کشته شده‌اند
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، آزادی اسرا را یک هدف جنگی اسرائیل در غزه اعلام کرده ولی خلیل الحیه، رئیس دفتر روابط اسلامی و عربی حماس روز پنج‌شنبه به شبکه المنار لبنان گفت که تا کنون ۷۰ درصد اسرای اسرائیلی کشته شده‌اند. الحیه بدون اینکه به آمار مشخصی اشاره کند، گفت که دشمن صهیونیستی می‌خواهد اسرای خود را با قدرت نظامی آزاد کند، اما در بمباران‌ها باعث کشته شدن ۷۰درصد آن‌ها شده است. سرتا تاویسین، نخست‌وزیر تایلند ساعاتی بعد، کشته شدن دو تبعه تایلندی را تأیید کرد و گفت که «به شدت متأثر شدم که پی بردم که هم‌اکنون مرگ دو گروگان تایلندی در غزه تأیید شده است.» وی ادامه داد که تمامی تلاش خود را برای «تضمین آزادی گروگان‌های باقیمانده» به کار خواهد گرفت. ارتش رژیم صهیونیستی هم دیروز گفت که جسد چهار اسیر را در رفح پیدا کرده و به خانواده اسرا اطلاع داده است؛ موضوعی که حجم انتقاد‌ها از راهبرد جنگی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را افزایش داده است. ژنرال اسحاق بریک، سرلشکر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال کان تلویزیون رژیم خطاب به نتانیاهو می‌گوید: «بنیامین نتانیاهو به جنگی ادامه می‌دهد که می‌داند نمی‌توان در آن پیروز شد. نتانیاهو می‌خواهد ارتش اسرائیل را به علت ناتوانی در اجرای مأموریت، گناهکار جلوه دهد. او عامل ادامه جنگ است.»

نظر شما