شناسهٔ خبر: 66711273 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ایران «رنگ امام رضا» گرفت

روزنامه جوان

 مراسم جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها با شعار «ایران حرم است»، روز گذشته ساعت ۱۶ در تهران همزمان با ۱۰شهر بزرگ ایران با حضور پرشور خانواده‌ها از میدان هفت تیر تا میدان ولی‌عصر (عج) آغاز شد و تا ساعاتی پس از اذان مغرب هم ادامه داشت. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: امام‌رضا (ع) باز هم محور وحدت و سرور ایرانیان شد؛ ده‌ها هزار ایرانی روز گذشته در جشن سراسری «امام رضایی‌ها» به خیابان‌ها آمدند، شادی کردند و ولادت امام رئوف را پاس داشتند. 
غریب طوس، آقای ایرانیان است؛ عرض ارادت ما ایرانی‌ها هم به امام مهربانی‌ها، قدمتی ۱۳ قرنی دارد. روز گذشته در آستانه ولادت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع)، خیابان‌های سراسر ایران جلوه‌گاه عشق و ارادت ایرانی‌ها به امام مهربانی‌ها بود. 
 مراسم جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها با شعار «ایران حرم است»، روز گذشته ساعت ۱۶ در تهران همزمان با ۱۰شهر بزرگ ایران با حضور پرشور خانواده‌ها از میدان هفت تیر تا میدان ولی‌عصر (عج) آغاز شد و تا ساعاتی پس از اذان مغرب هم ادامه داشت. 
بیش از ۴۰۰ موکب خدمات فرهنگی و پذیرایی برای این مراسم پیش‌بینی شد و ۱۲هزار نفر در این موکب‌ها به شهروندان تهرانی خدمت‌رسانی کردند. خادمان این مراسم در موکب‌ها از گروه‌های جهادی و خیران تهرانی بودند. شهرداری تهران در این مراسم برنامه‌های زیرساختی را مهیا کرد و هزینه‌های دیگر مراسم از سوی مردم و گروه‌های جهادی و خیران تأمین شد. 
یکی از نکات جالب‌توجه جشن دیروز، شهربازی ۲ کیلومتری در ضلع جنوبی خیابان کریم‌خان بود که هیجان خاصی به مراسم بخشیده بود. خانواده‌های زیادی همراه با کودکان و نوزادان خود در این جشن خیابانی حاضر شدند. یکی از جذابیت‌های این شادمانی همگانی، حضور غرفه‌های بازی کودکان بود که با استقبال زیادی مواجه شد. شهربازی، دارت، جورچین و برج هیجان از جمله بازی‌هایی بود که با استقبال زیادی روبه‌رو شد. برخی غرفه‌ها هم با دادن هدایا به کودکان، لبخند و شادی را به آن‌ها هدیه می‌کردند. 
چایخانه‌های رضوی هم در مسیر جشن امام رضایی‌ها برپا شده بود. شهروندان تهرانی به یاد چایی پرصفای حرم که خیمه‌های آن در حرم مطهر رضوی مشتاقان زیادی را جلب خود کرده است، در چایخانه‌های رضوی تهران هم صف بسته بودند تا یک استکان چای با عشق بنوشند. 
در همین زمینه، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه پویش امیدآفرینی و جمع‌آوری کمک‌هزینه برای امور خیریه در این ایام موردنظر قرار دارد، افزود: در ایام دهه کرامت پویش امیدآفرینی و جمع‌آوری کمک‌هزینه برای درمان کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص و آزادسازی زندانیان در نظر گرفته شد. 
وی با بیان اینکه در این مسیر موکب‌های مختلفی برپا شد، عنوان کرد: موکب‌های مختلف فرهنگی و خدماتی برای اجرای برنامه و پذیرایی در مسیر جانمایی شد. همچنین جایگاه و صحنه ویژه‌ای برای مردم در میدان، ولی‌عصر (عج) در نظر گرفته شد تا گروه‌های مختلف به اجرای سرود، نماهنگ و برنامه‌های‌شان بپردازند.

 | دبیر گروه اجتماعی

نظر شما