شناسهٔ خبر: 66710833 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

فروش یکی از مهم‌ترین اسناد تاریخ فوتبال/ دستمال‌کاغذی معروف لیونل مسی میلیون دلاری شد +تصاویر

دستمال کاغذی معروف لیونل مسی که اولین قراردادش با بارسلونا روی آن نوشته شده، با مبلغی نزدیک به یک میلیون دلار به فروش رفت.

صاحب‌خبر -

دستمال کاغذی معروف که قرارداد لیونل مسی در ۱۳ سالگی با بارسلونا روی آن نوشته شده با مبلغی نزدیک به یک میلیون دلار به فروش رفت.

این دستمال که با جوهر آبی روی آن نوشته شده، منجر به ملحق شدن لیونل مسی اسطوره تیم بارسلونا به جمع کاتالان‌ها شد تا یکی از تاریخی‌ترین اتفاقات دنیای فوتبال رقم بخورد. دستمالی که قرارداد مسی روی آن نوشته شده در حراجی «بونهامز» فروخته شد.

پیشنهاد برنده ۷۶۲۴۰۰ پوند معادل ۹۶۵۰۰۰ دلار بود، در حالی که مناقصه از هشتم مِی با مبلغ پایه ۲۲۰۰۰۰ پوند معادل ۲۷۴۸۲۴ دلار شروع شد.

این دستمال کاغذی یک قطعه منحصربه‌فرد و تاریخی در فوتبال در نظر گرفته شده که نشان‌دهنده تعهد بارسلونا برای امضای قرارداد با لیونل مسی اعجوبه فوتبال آرژانتین بود که در آن زمان تنها ۱۳ سال سن داشت. دستمال توسط کارلس رکساچ مدیر ورزشی آن زمان باشگاه بارسلونا و جوسپ مینگِیا مشاور نقل‌وانتقالاتی کاتالان‌ها و ایجنت مسی یعنی هوراسیو گاجولی در دسامبر ۲۰۰۰ امضا شده است.

حراج این دستمال کاغذی از طرف گاجولی شروع شد که آن را تا به امروز صحیح و سالم نگه داشته بود. روی دستمال به زبان اسپانیولی نوشته شده است: «در بارسلونا، چهاردهم دسامبر ۲۰۰۰ و با حضور آقایان مینگِیا و هوراسیو، کارلس رکساچ مدیر ورزشی بارسلونا، بدین‌وسیله تحت مسئولیت خود و صرف‌نظر از هرگونه نظرات مخالف، بازیکن لیونل مسی موافقت می‌کند تا قرارداد را امضا کند. مشروط بر این که به مبلغ توافق شده پایبند باشیم.»

یان اهلینگ رئیس بخش دست‌نوشته‌ها در حراجی «بونهامز» نیویورک در این باره گفت: «این یکی از هیجان‌انگیزترین آیتم‌هایی است که تابه‌حال روی آن کار کرده‌ام. بله، یک دستمال کاغذی است، اما دستمال معروفی است که آغاز کار لیونل مسی بود. این زندگی مسی و آینده باشگاه بارسلونا را تغییر داد و در نمایش برخی از باشکوه‌ترین لحظات فوتبال به میلیاردها هوادار در سرتاسر جهان مؤثر بود.»

لیونل مسی فوق‌ستاره فعلی تیم اینترمیامی و قهرمان جام‌جهانی ۲۰۲۲ در دوران فوتبالش ۸ مرتبه توپ‌طلا را برد. او در ۷۸۴ بازی با پیراهن بارسلونا موفق شد ۶۷۴ گل بزند و ۳۵ عنوان قهرمانی همراه آبی‌اناری‌ها بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۱ به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید:

حراج قرارداد لیونل مسی روی دستمال کاغذی

حراج قرارداد لیونل مسی روی دستمال کاغذی

حراج قرارداد لیونل مسی روی دستمال کاغذی

حراج قرارداد لیونل مسی روی دستمال کاغذی

نظر شما