شناسهٔ خبر: 66710768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه:

مجوز اولین مدرسه نجات غریق استان آذربایجان‌غربی صادر شد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از کسب مجوز اولین مدرسه نجات غریق استان آذربایجان‌غربی برای مجموعه فرهنگی ورزشی استخر این شهرداری خبر داد.

صاحب‌خبر -

، محمد نقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی از کسب مجوز تشکیل مدرسه نجات غریق در مجموعه فرهنگی ورزشی استخر شهرداری ارومیه برای اولین بار در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره، پس از قبولی در امتحانات پایان دوره مفتخر به دریافت گواهینامه مقدمات نجات غریق از سوی هیات استان آذربایجان‌غربی می‌شوند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با اشاره به اهمیت موضوع کلاس‌های نجات غریق گفت: همواره با آغاز فصل تابستان میل به آب تنی و شنا کردن بالا می‌گیرد و شهر ارومیه با دارا بودن دریاچه و رودخانه‌های متعدد، دوستداران شنا را به سمت آب‌های آزاد می‌کشاند، اما غافل از اینکه افراد زیادی در این آب‌ها جان خود را از دست داده‌اند!

نقی‌پور در این خصوص ادامه داد: بر همین اساس می‌طلبد که کلاس‌های نجات غریق برگزار شود تا افراد علاقمند به شنا، با فن و فنون و مهارت‌های کافی، ناجی جان مردمی که مهارت و آشنایی به فن شنا در آب‌های آزاد را نداشته و خطر مرگ را به جان می خرند، باشند.

وی ضمن قدردانی و از تلاش‌ها و همکاری ریاست هیأت نجات غریق و غواصی استان در صدور مجوز تصریح کرد: مجوز تشکیل کلاس‌های نجات غریق، توسط هیأت نجات غریق و غواصی استان آذربایجان‌غربی برای استخر شهرداری ارومیه صادر شده است و به‌زودی آغاز به کار این کلاس‌ها و شرایط و ضوابط آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نظر شما