شناسهٔ خبر: 66710757 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

با حضور استاندار تهران؛

اجلاسیه ۹۰۰ شهید اصناف استان تهران در دماوند برگزار شد

اجلاسیه ۹۰۰ شهید اصناف استان تهران در راستای کنگره ۱۲ هزار شهید استان در حسینیه محله درویش شهر دماوند برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اجلاسیه ۹۰۰ شهید اصناف استان تهران شب گذشته (پنج‌شنبه) با حضور «سیدمهدی فرحی» قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، «علیرضا فخاری» استاندار تهران، سردار «قربان‌محمد ولی‌زاده» فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع)، «رضا طاهرخانی» فرماندار شهرستان دماوند، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

نقش بی‌بدیل اصناف در توسعه اقتصادی کشور

قائم مقام وزیر صمت در این مراسم، اظهار داشت: دشمن وارد جنگ همه جانبه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و روانی شده و از هر ابزاری استفاده می‌کند تا پیروز میدان شود.

فرحی با بیان اینکه خاکریزهای ما امروز به خانه ها آمده و دشمن جنگ را به خانه‌ها کشانده است، خاطرنشان کرد: آمریکا امروز شش نیرو دارد که سه نیروی آن در زمین، هوا و دریا فعال است و سه نیروی دیگر آن در عرصه فضایی، سایبری و جنگ شناختی و افکار و اندیشه فعالیت می‌کند.

قائم مقام وزیر صمت ادامه داد: ما با فرماندهی امام خامنه‌ای به سمت دفاع در مقابل جنگ با دشمن آمدیم و بدانید بزرگ‌ترین ابزار ما جهاد تبیین است و همه ما وظیفه داریم جهاد تبیین کنیم و خود را بزرگ بدانیم و در مقابل تهاجم فرهنگی قوی باشیم.

فرحی افزود: برگزاری بزرگداشت برای شهدا از مؤلفه‌های اصلی جهاد تبیین است و ما نیز در وزارت صمت تلاش جدی داریم که اهداف دشمن را در جنگ اقتصادی خنثی کنیم که در این راستا نقش اصناف کشور بی‌بدیل است تا شاهد توسعه اقتصادی در کشور باشیم.

وی افزود: در حال حاضر در کشور ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صنفی، ۲۰ میلیون نفر خانواده واحدهای صنفی که پشتیبان توسعه اقتصادی هستند، ۸۷۰ شهرک صنعتی، ۸۰ هزار صنعت کوچک و متوسط و ۲هزار صنعت بزرگ داریم که باید با قدرت کار کنند تا چرخ اقتصادی کشور حرکت کرده و روحیه شادابی ایجاد شود.

کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد

فرماندار شهرستان دماوند نیر در این مراسم اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران برای نخستین بار سوم خرداد در حرم مطهر امام راحل برگزار خواهد شد که در این راستا اجلاسیه ۹۰۰ شهید اصناف استان تهران به میزبانی شهرستان دماوند برگزار شد.

طاهرخانی با بیان اینکه شهرستان دماوند در دوران دفاع مقدس ۶۰۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، ادامه داد: در شهرستان دماوند افتخار داریم که شهیدان صدیفی به عنوان شهدای شاخص اصناف کشوری هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین افتخار داریم که خانواده معظم شهیدان سجادیان پنج نفر از اعضای خانواده خود، پدر به همراه چهار فرزند را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی و کشور کرده است که ۲ فرزند این خانواده در عملیات بیت‌المقدس در فاصله چند ساعت به شهادت رسیدند و این شهیدان افتخار شهرستان دماوند هستند.

استان تهران دارای ۹۰۰ شهید اصناف است که از این تعداد، ۳۳ شهید متعلق به شهرستان دماوند است. همچنین شهیدان ناصر و صادق صدیفی از شهدای شهر دماوند به‌عنوان شهدای شاخص سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما