شناسهٔ خبر: 66710724 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بانکی پور خبر داد؛

توقف سیر نزولی جمعیت در کل کشور

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سیر نزولی جمعیت در کل کشور متوقف شد، گفت: برای اینکه از سیاه چاله جمعیت خارج شویم باید الگوی سه، چهار و پنج فرزندی رواج یابد.

صاحب‌خبر -

امیر حسین بانکی پور در رویداد ملی جوانی جمعیت (ویژه طلاب و مبلغین گروه‌های تبلیغی برادر و خواهر) که با عنوان «هر فرزند، هدیه‌ای از بهشت» در سالن همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که قانون جمعیت تصویب شد بسیای از افراد نگاه مثبتی به آن نداشتند و برخی نیز از همان ماه‌های ابتدایی شروع به تمسخر کردند که قانون نتیجه نداده است.

وی با بیان اینکه تغییر رفتار اجتماعی بسیار دشوار است، تصریح کرد: جامعه‌ای که ۳۰ سال به دنبال فرزند کمتر بوده است و همه امور از ساختار حقوق دستمزد گرفته تا ساختار‌های آموزشی، الگوی مسکن، بیمه و... برای این امر تنظیم شده بوده است، تغییر دیدگاه آن بسیار دشوار است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آماری که در روز‌های اخیر توسط ثبت احوال و وزارت بهداشت منتشر شده اتفاقات مبارکی رخ داده است؛ گفت: از سال ۱۳۹۴ نرخ باوری هر ساله کاهشی بوده است و بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است، اما بر اساس آمار ثبت احوال در ۱۵ استان نرخ باروی افزایشی شده است و در کل کشور نیز سیر نزولی جمعیت متوقف شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اینکه از سیاه چاله جمعیت خارج شویم باید الگوی سه، چهار و پنج فرزندی رواج یابد. آمارها نشان می دهد الگوی سه و چهار فرزندی رشد داشته است.

منبع:تسنیم

نظر شما