شناسهٔ خبر: 66710639 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت درخواست نوسازی برای بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۷۵۳ واحد مسکونی مقاضی نوسازی هستند و درخواست آنها سامانه ستاد ملی ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

رسول عطائی سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت درخواست نوسازی برای بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی در استان، گفت: نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری نیازمند یک عزم جدی و مشارکت همه جانبه شهرداران و مسئولان شهرستانی است که باید بر این امر اهتمام ورزید.

وی اضافه کرد: ثبت پروانه‌های ساختمانی در سامانه ستاد ملی، اطلاع‌رسانی بسته‌های تشویقی در رسانه‌ها و ارائه تخفیفات پروانه‌های ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از مسائل مورد تاکید در شهرستان‌ها است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به تخصیص قیر به شهرداری‌های استان هم، افزود: برای آسفالت معابر خاکی محدوده‌های بازآفرینی شهری مصوب استان بیش از ۱۳ هزار و ۵۳۸ تن قیر رایگان طی چند سال اخیر به شهرداری‌های آذربایجان‌غربی واگذار شده است.

عطائی افزود: جذب قیر بیشتر نیازمند همکاری همه جانبه شهرداران سطح استان است تا رویکرد‌های بازآفرینی شهری با هدف توزیع عادلانه و توسعه استاندارد خدمات و سرانه‌های شهری اجرایی شود.

وی تصریح کرد: هزار و ۶۸۰ طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تعیین شده و اجرای هر چه بهتر این طرح‌ها مشارکت همه جانبه مسئولان شهرستانی به خصوص شهرداران را می‌طلبد.

نظر شما