شناسهٔ خبر: 66710327 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

هونگچی H5، سدان لوکس وارداتی در بازار ایران خریدار ندارد

صاحب‌خبر -

با ریزش شدید قیمت خودروهای چینی در بازار آزاد ایران، هونگچی H5 حتی با نصف قیمت چند ماه گذشته هم خریدار ندارد!

هونگچی H5، سدان لوکس وارداتی چینی توسط شرکت بهمن موتور است که با قیمتی معادل 5 میلیارد تومان در بازار آزاد آگهی شده، اما خریداری برای آن یافت نمی‌شود.

هونگچی از جمله معدود برندهای چینی است که در زمینه تولید خودروهای لوکس برای رقابت با محصولات بالارده اروپایی و آمریکایی فعالیت می‌کند. به دلیل روابط اقتصادی نزدیک ایران و چین و همچنین خالی شدن ردپای خودروهای لوکس بروز در خیابان‌های کشور، بهمن موتور با تاسیس برند بی ام کارز (BM Cars) تلاش کرد تا این حفره خالی بازار خودرویی کشور را برطرف کند. بی ام کارز مسئولیت واردات محصولات بالارده چینی از جمله خودروهای هونگچی را بر عهده دارد. یکی از اولین سدان‌های لوکس چینی وارد شده به کشور هونگچی H5 است. این سدان لوکس چینی زمستان سال گذشته توسط سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، به فروش گذاشته شد و مدتی قبل بعد از تحویل اولین محموله این خودرو به خریداران، قیمت آن در بازار آزاد مشخص شد.

ریزش قیمت هونگچی H5 در بازار آزاد

در ابتدای ورود این خودرو به بازار، قیمت نجومی هونگچی H5 حتی به حدود 7 میلیارد تومان هم رسید، در حالی که قیمت واردکننده هونگچی H5 حتی با افزایش صورت گرفته در فروردین ماه 1403، 2 میلیارد و 762 میلیون تومان است.

اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید، مطلع هستید که با افزایش نرخ ارز و حباب قیمت خودروهای چینی در بازار، توانایی مردم برای خرید خودرو از بازار آزاد کاهش یافته، به گونه‌ای که بازار خرید و فروش خودروهای چینی در رکود قرار گرفته است. این اتفاق حاکی از این است که متقاضیان خرید خودرو نسبت به قیمت غیر واقعی خودروهای وارداتی واکنش نشان داده و از خرید آن‌ها خودداری کرده‌اند.

برسی وضعیت خرید و فروش هونگچی H5 در نمایشگاه‌های سطح شهر تهران و پلتفرم‌های آنلاین ثبت آگهی نشان می‌دهد که قیمت این خودرو در بازار به مرور کاهش پیدا کرده و در این مقطع حتی با قیمت تقریبی 5 میلیارد تومان هم خریداری ندارد. البته این کاهش قیمت تنها مخصوص خودروهای چینی نبوده و قیمت خودرو در کل بازار کشور دچار ریزش شده است.

اگر این رویه بازار ادامه پیدا کند، انتظار می‌رود قیمت هونگچی H5 با افت بیشتری همراه شود و به سطح معقول‌تری برسد. هونگچی H5 با قیمت نمایندگی معادل 3 میلیارد تومان، جزو گران‌ترین خودروهای وارد شده به کشور محسوب می‌شود.

هونگچی اچ 5 یک سدان لوکس در رده کامپکت است که با طراحی به‌روز با اصالت چینی، کابینی تزئین شده به‌همراه اقسام امکانات رفاهی، یکی از لوکس‌ترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود.

قیمت هونگچی H5 قیمت هونگچی H5

این خودرو دارای یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که توانایی تولید 222 اسب بخار قدرت و گشتاور 340 نیوتن‌‌متر را دارد. توان تولید شده توسط پیشرانه این خودرو به‌وسیله گیبرکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو این خودرو منتقل می‌شود.

مشخصات فنی
پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت
گیربکس ۸ سرعته AT
حجم موتور ۲ لیتر
قدرت ۲۲۰ اسب بخار
گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی ۷ لیتر در صد کیلومتر

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان اتو استارت-استاپ، رینگ 18 اینچی آلومینیومی، سنسور هشدار نقطه کور، سنسور هشدار بین خطوط، سیستم کمکی تثبیت بین خطوط (LKA)، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS، ترمز و یایداری (ABS – EBD – EPB HAC – ESP – AEB – TCS – HBA – HBB – Auto Hold)، سنسور پارک در جلو و عقب، سنسور تصادف از جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، دوربین 360 درجه، شارژ وایرلس، دوربین ثبت وقایع، کلاستر 12.3 اینچی دیجیتال، سنسور نور و باران، استارت دکمه‌ای، سانروف و آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن اشاره کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
هونگچی گویا معرفی شد؛ سدان لوکس جدید چینی ها اینجاست رکورد قیمت ماشین چینی در بازار ایران شکسته شد؛ هونگچی H5 ده میلیارد تومان! تست مقاومت متفاوت خودرو هونگچی HS5 را در این ویدیوی جذاب ببینید هونگچی H5 HEV، هیبریدی لوکس چینی به ایران می‌آید مشخصات فنی سدان برقی هونگچی E-QM5 برای عرضه در بازار ایران منتشر شد + ویدیوی معرفی مشخصات فنی و امکانات رسمی سدان با کیفیت هونگچی H5 برای عرضه در ایران منتشر شد + کاتالوگ

 

نظر شما