شناسهٔ خبر: 66710215 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برنامه ریزی صادرات 200 هزار تن گوشت مرغ تا پایان سال

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه از پایان سال ۱۴۰۲ تا این لحظه بیش از ۴۰۰۰ تن گوشت مرغ صادر شده است، گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته بنا داریم در سال ۱۴۰۳ حداقل بیش از ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ صادر کنیم. معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه از پایان سال ۱۴۰۲ تا این لحظه بیش از ۴۰۰۰ تن گوشت مرغ صادر شده است، گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته بنا داریم در سال ۱۴۰۳ حداقل بیش از ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ صادر کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، مجتبی نوروزی معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از حجم جوجه‌ریزی بی‌سابقه در سال گذشته خبر داد و گفت: حجم جوجه ریزی حدود ۱۵۰ میلیون قطعه‌ای در ماه، یک رکورد بی‌سابقه بود که در صنعت طیور و توسط دولت سیزدهم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از پایان سال ۱۴۰۲ تا این لحظه بیش از ۴۰۰۰ تن گوشت مرغ صادر شده است، از هدف گذاری این سازمان جهت صادرات مرغ به کشور‌های مختلف خبر داد و یادآور شد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته بنا داریم در سال ۱۴۰۳ حداقل بیش از ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ صادر کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه حمایت از بخش تولید نیاز به برنامه‌ریزی، مدیریت و پشتیبانی‌هایی اعم از حمایت، واکسیناسیون، سمپاشی، مراقبت‌های فعال و غیرفعال دارد، گفت: در سال ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار تن تخم‌مرغ صادر شده است، همچنین ۱۰.۵ میلیون تن شیر خام در کشور تولید شده که به کشور‌های اوراسیا صادر می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از نظارت سازمان دامپزشکی کشور بر واردات ۱۳ میلیون تن نهاده دامی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: بی‌شک این حجم از واردات نهاده سهم بسزایی در افزایش تولیدات داخلی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صادرات آبزی‌پروری نیز مورد تائید اتحادیه اروپا و اوراسیا هستیم اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع حدود ۱۰۰ قلم فرآورده آبزیان به کشور‌های مختلف صادر شد.

انتهای پیام/

نظر شما