شناسهٔ خبر: 66709957 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

یک پژوهشگر روابط بین‌الملل و مترجم در گفت‌وگو با ایبنا:

«بزرگ‌ترین زندان زمین» پرفروش‌ترین ترجمه نمایشگاه شد

مهدی خانعلی‌زاده، مترجم گفت: «بزرگ‌ترین زندان زمین»،کتابی از ایلان پاپه، مورخ اسرائیلی است که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های ترجمه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران شد.

صاحب‌خبر -

مهدی خانعلی‌زاده، پژوهشگر روابط بین‌الملل و مترجم درباره کتاب «بزرگ‌ترین زندان زمین» به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب «بزرگ‌ترین زندان زمین» را با همکاری مریم قره‌گوزلو در انتشارات کتابستان معرفت ترجمه کردیم کتابی از ایلان پاپه، مورخ اسرائیلی است که پرفروش‌ترین ترجمه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران شد.

او افزود: ایلان پاپه، پژوهشگر سرشناسی است که سال‌هاست در درباره فلسطین تحقیق و پژوهش میکند و تا کنون کتاب‌های مهم زیادی تالیف کرده است. «بزرگ‌ترین زندان زمین» کتابی جامع برای مرور تاریخی روند تبدیل و شفاف کننده تمام شبهاتی است که از سوی رسانه‌های غربی برای حمایت از اشغالگری و توجیه خونریزی‌های اسرائیل به صورت گسترده پمپاژ می‌شود.

در پشت جلد کتاب آمده است: «اگر عملیات گروه‌های مقاومت نبود، اسرائیل در تمام این سال‌ها این جنایت عظیم را به مردم غزه تحمیل نمی‌کرد.» این، سوال و ابهامی است که از سوی رسانه‌های غربی به صورت گسترده منتشر می‌شود و بخش مهمی از افکار عمومی جهان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

اما واقعیت چیز دیگری است؛ واقعیت را باید با نگاه به وضعیت ساکنین کرانه باختری که تلاش‌های متعددی برای مذاکره با اسرائیل داشتند، دریافت یا سراغ سرخ‌پوستان به عنوان ساکنین اصلی قاره آمریکا رفت و روند محو خشونت‌بار آن‌ها از سرزمین مادری‌شان توسط اشغالگران انگلیسی و تاسیس کشور ایالات متحده را بررسی کرد.

این کتاب یک منبع جامع برای مرور تاریخی روند تبدیل باریکه غزه به بزرگترین زندان روبازِ جهان است و می‌تواند شفاف کننده تمام شبهاتی باشد که از سوی رسانه‌های غربی برای حمایت از اشغالگری و توجیه خونریزی‌های اسرائیل به صورت گسترده پمپاژ می‌شود.

نظر شما