شناسهٔ خبر: 66709702 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کاهش کلسترول خون با خوردن این دمنوش

چای پوست پرتقال حاوی پکتین است، پکتین با اسیدهای صفراوی در کبد ترکیب می‌شود و کلسترول را کاهش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از عصر ایران، چای پوست پرتقال کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و حاوی عوامل ضد التهابی قوی است. چای پوست پرتقال از گذشته های دور در طب سنتی چین به منظور التیام بسیاری از بیماری‌ ها و حفظ سلامت شخصی استفاده می‌ شود.

کاهش کلسترول

چای پوست پرتقال حاوی پکتین است. پکتین با اسیدهای صفراوی در کبد ترکیب می شود و کلسترول را کاهش می دهد. پوست پرتقال همچنین حاوی هسپریدین است که به کاهش کلسترول منتهی می شود.

کاهش فشار خون

چای پوست پرتقال از زمان های قدیم در طب سنتی چین برای کاهش فشار خون کاربرد داشته است. می توانید برای این منظور روزانه ۳ فنجان یا بیشتر از این ترکیب شگفت انگیز را بنوشید. مطالعه ای که روی مردان مبتلا به فشار خون بالا انجام شد نشان داد که نوشیدن چای پوست پرتقال در یک دوره ۴ هفته ای فشار خون را به خوبی کاهش می دهد زیرا پوست پرتقال حاوی ضد التهاب قوی هسپریدین است.

کاهش مقاومت به انسولین

در مطالعات مشخص شده که پکتین موجود در پوست پرتقال خشک شده مقاومت به انسولین را کاهش می دهد و قند خون را ثابت نگه می دارد. مجموع رویکردهای مذکور سبب می شود تا این چای گزینه ای مناسب برای کمک به درمان دیابت محسوب شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

پکتین موجود در پوست پرتقال عامل دیگری است که به رشد باکتری های پروبیوتیک در روده ما کمک می کند. بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و آن را سالم نگه می دارد.

کاهش خلط

نوشیدن چای پوست پرتقال خلط را از بین می برد و از سرفه جلوگیری می کند. با این حال اگر به عفونت سینوس مبتلا هستید، بهتر است به جای آن از پوست گریپ فروت استفاده کنید. چای پوست گریپ فروت برای عفونت های سینوسی عالی عمل می کند.

رفع سردرد و میگرن

مقداری چای پوست پرتقال را بجوشانید و بخارات آن را تنفس کنید. این عمل سبب می شود تا سردرد به طور قابل ملاحظه ای تسکین یابد.

کاهش نفخ و سوء هاضمه

چای پوست پرتقال برای خلاص شدن از شر نفخ، سوء هاضمه، درد و سوزش معده معجزه می کند.

۲۳۳۲۳۳

نظر شما