شناسهٔ خبر: 66709350 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نمایشگاه کتاب

ناشران خارجی و ایرانی حوزه کودک تعامل خواهند کرد

عضو هیئت مدیره انجمن ناشران کودک و نوجوان از تعامل ناشران خارجی و داخلی برای افزایش صادرات کتاب کودک و نوجوان در سال آینده خبرداد.

صاحب‌خبر -

ناشران خارجی و ایرانی حوزه کودک تعامل خواهند کرد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ؛ عضو هیئت مدیره انجمن ناشران کودک و نوجوان با حضور در« برنامه بهار کتاب » از رویدادهای بخش کودک و نوجوان در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب گفت: حوزه کتاب کودک و نوجوانان از دو سالن بسیار وسیعی برخوردار است و توجه ویژه ای از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای راحتی خانواده ها در این بخش صورت گرفته به این دلیل که بخش کودک و نوجوان تنها بخشی است که بازدیدکنندگان آن یک فرد نیست بلکه بصورت خانواده و گروهی است و امیدواریم که توانسته باشیم رضایت را فراهم کرده باشیم.

محمد تقی حق بین درباره استقبال خانواده ها در بخش کودک و نوجوان افزود: استقبال بازدیدکنندگان در مدت این چند روز زیاد بود اما از بالا بودن قیمت کتاب ها نسبت به سال های قبل معترض بودند.

عضو هیئت مدیره انجمن ناشران کودک و نوجوان از جزئیات برنامه های این انجمن گفت : از چندین ماه قبل کار گروهی تشکیل شد که بر اساس معیارهای آیین نامه نمایشگاه ، وظایف اعضا انجمن در دوران نمایشگاه تعریف و مدیریت شد که شامل برخورد با مخاطبان و توجه کردن به شکایت مخاطبان و بررسی و پیگیری شکایات ، برنامه های دیدار با نویسندگان و امضا کتاب و برگزاری نشست ها  در این روز ها بود .

حق بین با بیان اینکه کشورمان به لحاظ تصویرگری جزو 10 کشور بزرگ این حوزه است گفت: کتاب های ما در بازار های جهانی جایگاه پیدا کرده است و ناشران ما با حضور خود در کشورهای مختلف مثل کشور اسپانیا و چین و ترکیه و کشورهای عربی توانستند کتاب های خود را عرضه کنند .

وی افزود : طبق آمار حدود 12 عنوان کتاب در فهرست صادرات قرار گرفته که از این تعداد حدود 8 عنوان کتاب به چاپ رسیده است ، امسال ناشرانی از کشورهای اندونزی و مالزی و قزاقستان و ترکیه و عراق برای تعامل با ناشران حوزه کودک به ایران آمده اند و در مدت نشست و مذاکرات جدی که با این کشورها در انجمن فرهنگی ناشران کودک صورت گرفت، امیدواریم برای سال آینده گزارشات خوبی از صادرات داشته باشیم.

نظر شما