شناسهٔ خبر: 66708721 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

کتاب «طوفان‌الاقصی» رونمایی شد؛

تبیین مواضع رهبری برای پیشبرد و توسعه محور مقاومت همیشه راهگشا بوده است

ناصر ابوشریف در بیان اهمیت کتاب «طوفان الاقصی» بیان کرد: می‌توانم بگویم صحبت‌هایی که در این کتاب مطرح شده می‌تواند به عنوان نقشه راه استفاده شود. تبیین مواضع رهبری جمهوری اسلامی برای پیشبرد و توسعه محور مقاومت و تضعیف سیاست‌های دشمن همیشه راهگشا بوده و مقاومت را به جایگاه کنونی رسانده است؛ برای همین است که این کلمات نورانی هستند، همه باید آنها را بخوانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در نهمین روز از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست رونمایی از کتاب «طوفان‌الاقصی» با حضور ناصر ابوشریف، محمدحسن اختری، سیدمجتبی ابطحی، فواد ایزدی، محمد حیدره و محمدحسین محمدی‌سیرت در سرای ملل برگزار شد.

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران درباره نقش رهبر انقلاب اسلامی در تحولات منطقه گفت: به‌طور حتم ایشان یکی از رهبران استراتژیک و برتری هستند که می‌توانیم به وضوح تاثیرات رهبری ایشان را در مسائل مربوط به فلسطین ببینیم. در اولین خوانشی که ایشان از مسئله و عملیات طوفان الاقصی داشتند، عملیات را شکستی غیرقابل جبران برای رژیم صهیونیستی عنوان کردند. بعد از ایشان بود که تحلیلگران و کارشناسان و حتی در میان خود صهیونیست‌ها به بررسی و تحلیل این مسئله پرداخته و آن را شکستی غیرقابل جبران برای رژیم خواندند.

وی ادامه داد: اکنون ما شاهد آن هستیم که با گذشت ۲۲۵ روز از عملیات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، نه‌تنها به هیچ‌یک از اهدف خود از جمله نابودی حماس نرسیده‌اند بلکه چهره‌شان هم در سطح جهان خدشه‌دار شده است. رژیم صهیونیستی در حملات خود به‌دنبال بازگرداندن توان بازدارندگی خود بود که در طوفان‌الاقصی تضعیف شده بود؛ اما شاهد آن هستیم که پس از ۲۲۵ روز حزب الله همچنان درحال هدف قرار دادن مواضع و اهداف صهیونیستی است؛ علاوه‌بر آن انصارالله و یا جمهوری یمن نیز به رغم وجود شدیدترین فشارها درحال مبارزه و مقابله هستند.

این کلمات نورانی هستند، همه باید آنها را بخوانند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه عنوان کرد: ما مشروعیت دینی، ملی و مشروعیت کسب شده از افراد بزرگی مانند آیت الله العظمی خامنه‌ای را داریم. به‌طور حتم ما در جهت مشروعیت خود، از جامعه فلسطین هم مدد می‌گیریم؛ البته بدون وجود جامعه و بستر مردمی، این مسئله ناقص است. همان مردمی که رهبر آنها را ملت مقاومت نامید. با وجود شرایط کنونی مردم فلسطین که در محاصره کامل قرار دارند، مقاومت قابلیت پیشبرد ندارد ولی اکنون شاهد پیشرفت روز افزون آن هستیم. این از جهت حمایتی است که از جمهوری اسلامی ایران و رهبری آن صورت گرفته است. ما مراتب تشکر و قدردانی خود را از جمهوری و نظام اسلامی به‌جا می‌آوریم.

ناصر ابوشریف در بیان اهمیت کتاب «طوفان الاقصی» بیان کرد: می‌توانم بگویم صحبت‌هایی که در این کتاب مطرح شده می‌تواند به عنوان نقشه راه استفاده شود. تبیین مواضع رهبری جمهوری اسلامی برای پیشبرد و توسعه محور مقاومت و تضعیف سیاست‌های دشمن همیشه راهگشا بوده و مقاومت را به جایگاه کنونی رسانده است؛ برای همین است که این کلمات نورانی هستند، همه باید آنها را بخوانند.

ما درکنار مردم فلسطین هستیم

مهمان بعدی برنامه، محمد حیدره، قائم مقام وزارت ارشاد یمن گفت: مسائلی که الان در غزه رخ می‌دهند، به نوعی تکرار تاریخ‌اند. اسرائیل با پشتیبانی بسیار زیاد آمریکایی‌ها در تلاش است تا مقاومت مردم غزه را درهم بکشند و ما می‌بینیم که مردم مقاوم فلسطین درمقابل تمام هجمه اسرائیل ایستاده‌اند. کشورهای محور مقاومت و کشورهای اسلامی، فلسطین را شرف امت اسلامی و قلب آن می‌دانند. موضع‌گیری ما در یمن در حمایت از آنها روزبه‌روز قوی‌تر شده و الان ما در مرحله چهارم، در دریای سرخ و مدیترانه حضور داریم. مانند تمامی روزهای گذشته همه تظاهرات یمن را با این شعار شاهد خواهند بود: هیچ خط قرمزی برای آزادی فلسطین وجود ندارد. مردم ما در تظاهرات با این شعار حضور پیدا خواهند کرد. ما درکنار مردم فلسطین هستیم

وی در ادامه افزود: رهبر یمن، در این چندماه از نقش جمهوری اسلامی در تقویت جبهه مقاومت و پیش‌برد اهداف آن صحبت‌های زیادی داشتند و گفتند: ایران تنها کشوری است که پشت فلسطین ایستاده است، ما اعتقاد داریم ایران به عنوان رهبر این جبهه می‌تواند مقاومت را به درستی حمایت کند.

سید مجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روز ۳۲۳ روز نبرد طوفال الاقصی است و سی‌ودومین هفته این نبرد فردا به پایان می‌رسد. هنگام آغاز حملات اسرائیل، هیچ‌کس گمان نمی‌کرد اسرائیل حتی نتواند یک تصویر از پیروزی به وجود بیاورد؛ درحالی که در همان اولین روزهای پس از عملیات طوفان‌الاقصی، رهبر معظم انقلاب اسلامی به حمایت از طوفان الاقصی درآمدند و در اولین سخنرانی خود، بر بازوان آن رزمندگان بوسه زده و عملیات خروج از غزه را تایید کردند.

وی ادامه داد: رهبری از همان روز اول مقاومت را پیروز قطعی و حتمی نامید آن هم زمانی که زبان‌ها قفل شده و کسی جرات ابراز نظر نداشت. آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، وزرا و مسئولین آن‌ها پشت سرهم به تلاویو آمدند و بشارت نابوی مقاومت را دادند، اما مقام معظم رهبری برخلاف همه ایستادند و وعده پیروزی مقاومت و نابودی ارزش‌های آمریکایی را دادند. خیلی ها معتقد بودند در چنین شرایطی نباید مقاومت را پیش‌برد اما مقام معظم رهبری با مدیریت هوشمندانه و خردمندانه خود به تقویت و پیشرفت و توسعه مقاومت کمک کرده و می‌کنند.

پس از طوفان الاقصی، بیانات و سخنانی از آقا نیست مگر اینکه وارد موضوع غزه شدند و اشاره‌ای به آن داشتند. حتی هنگام کاشت درخت هم آقا با کاشت زیتون به فلسطین اشاره داشتند. در تمامی دیدارها نمی‌گذارند یاد حماسه طوفان الاقصی و مردم فلسطین خاموش شود.

وی با اشاره به کتاب «طوفان الاقصی» گفت: این کتاب ها ان‌شاءالله آیینه‌ای باشد برای تداوم راه حق‌جویان. حادثه امروز دنیا خیزش جهانی عدالت‌خواهی است. در واقع می‌توان گفت جهان دو قطب شد، قطب حامی صهیونیسم و قطب ضد صهیونیسم. بیداری و خیزش دانشجویان و اساتید در دانشگاه کلمبیا، هاروارد، سوربن، آکسفورد و بسیاری دیگر از مجامع و دانشگاه‌هایی که پیش‌تر مهد صهیونیسم بودند، نشان می‌دهد جهان جدیدی درحال خلق شدن است. از همین رو مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهایشان با دانشجویان گفتند: بروید سهمتان را از دنیای جدید درحال شکل گیری بگیرید. خودشان هم به تبیین و جهت‌دهی در این مسئله پرداختند.

طوفان الاقصی همچنان ادامه دارد

سید مجتبی ابطحی در بخش پایانی صحبت خود عنوان کرد: یکی از دلایلی که آتش بس شکسته شد و همه جهان بر تداوم نبرد صبر کردند این بود که این نبرد بشارت دهنده پایان هژمونی غرب و پایان آمریکا را بود. طوفان الاقصی همچنان ادامه دارد. در یمن عملیات ها به دریای مدیترانه کشیده شده و این به قدرت مقاومتد عمق زیادی می‌دهد. امروزه محور مقاومت در سطح وسیعی دشمنان بشریت و عدالت و انسانیت را به نبرد فرا خوانده است. با وجود حضور پررنگ یمن در شرایط امروز آمریکایی‌ها هیج اقدامی علیه یمن نمی‌توانند انجام دهند. امروز ابتکار عمل دست محور مقاومت است.می‌توان این وعده شیرین را داد که روز دردها به پایان رسیده و روز عزت‌ها پیش‌رو است. عزت و اقتدار و عظمت ما درحال شکل‌گیری است.

در ادامه نشست، محمدحسن اختری، رئیس کمیته حمایت انقلاب اسلامی فلسطین ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری برنامه و حضور مهمانان لبنانی، یمنی و فلسطینی، پس از تبریک ایام دهه کرامت و ولادت حضرت ثامن الحجج، روز روابط عمومی و ارتباطات را نیز به اهالی به ارتباطات و رسانه تبریک گفت. وی در ادامه بیان کرد:

خداوند متعال برای عاقبت و نهایت کار سربازان راه خود، پیروزی را وعده داده است و وعده خداوند متعال کاملاً تحقق پیدا می‌کند. پیروزی های بزرگی که امروز شاهدشان هستیم، در راستای تحقق وعده صادق الهی است. مشکلات و مسائل امروز در فلسطین به دست امپریالیسم و در راس آنها انگلیس جنایت‌کار و خبیث و با حمایت سران کشورهای عربی، بر مسلمانان و ملت عرب تحمیل شد؛ البته که اسرائیل امروز در بدترین شرایط است و به خواست خدا بدتر از اینها برایش وجود دارد.

رئیس کمیته حمایت انقلاب اسلامی فلسطین بیان کرد: آنچه را که مقام معظم رهبری، این رهبر خردمند و سیاستمدار، مدیر، عالم و دانشمند و این انسان مومن و عبد صالح خداوند متعال بیان می‌کند باید به دقت بررسی شود. ایشان با نور خدا نگاه می‌کند و نگاه دقیق و تیزبین الهی‌اش از روز اول پایان این حرکت و مسیر را مجسم کردند و شما می‌دانید که در سخنرانی‌های چند سال قبل ایشان فرمودند ۲۵ سال دیگر، اسرائیل وجود ندارد. ایشان همان زمان آینده را مصور کردند. از جنگ ۳۳ روزه حزب الله و مقاومت اسلامی در لبنان تا به امروز را حساب کنید. در طوفان الاقصی و اقدامات پس از آن؛ و یا عزیزان ما در یمن بلایی را به سر آمریکا و انگلیس آوردند که سابقه نداشت؛ انگلیس و آمریکای جنایت‌کار را در دریا ذلیل کردند و در دنیا به خفت کشیدند. اقدامات درخشانی چون حمله به جولان و تلاویو انجام شد و این‌ها دستاوردهای مقاومت است.

الگوی تحلیل سیاسی رهبر انقلاب موضوع مهم علوم انسانی

محمدحسن اختری در پایان عنوان کرد: اینکه این صحبت‌های ارزشمند به ۷ زبان ترجمه شده است عالی است؛ اما باید بیشتر هم بشود، حتی جا دارد که ما به صد زبان این صحبت‌ها را ترجمه کنیم و به گوش تمام آزادگان جهان برسانیم، برای اینکه همگان بندانند وعده خداوند صادق است. آینده درخشان است، همانطور که آیت الله العظمی خامنه ای گفتند، آینده نورانی است و ما به آن روزها امیدواریم. با آنچه امروز درحال رخداد است، با گسترش عملیات‌های مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین که محور اصلی مقاومت است، پایان اسرائیل بسیار نزدیک است.

پس از آن، فواد ایزدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و کارشناس مسائل سیاسی گفت: حمایت از فلسطین درحال گسترش پیداکردن در دنیاست؛ البته که قبلتر هم بود اما اخیراً اتفاق معجزه‌گونه‌ای افتاده است. در آمریکا که رسانه‌ها و دانشگاه‌ها و سیاستش در دست صهیونیسم است، ۵۱ درصد از جوان های ۱۸ تا ۲۴ سال، از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند. این چیزی شبیه معجزه است. این نکات رو نهادهای دولتی و صهیونیستی آمریکا هم متوجه شده اند و بیکار نمی‌نشینند؛ اما کارهایی که تا کنون انجام شده جوابگو نبوده است؛ چراکه نیمی از آنها به نوع متفاوت از خواستار سیاست‌های دولتشان فکر می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: هنر ما باید این باشد که این محتوای خوبی که تدوین شده به دست آن مخاطب برسد. ما باید توجه داشته باشیم تا زمانی که در حوزه علوم انسانی پیشرفت نکنیم ممکن است از دشمن عقب بمانیم. این روزها در دنیا اکثریت قریب به اتفاق مردم از دیدن تصاویر غزه متاثر می‌شوند. حداقل ۹۹ درصد مردم دنیا متاثر هستند و کمتر از یک‌درصد حمایت می‌کنند، جایگاهی که جمهوری اسلامی دارددر رهبری فکری این ۹۹ درصد، بی‌تکرار و بدیع است در طول تاریخ. و این تازگی یعنی ما باید در جهت تبیین اهداف خود با ابزارهای جدیدی رهبری جوامع را پیش ببریم.

محمدحسین محمدی سیرت، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق، دیگر مهمان این نشست با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی ایران، عنوان کرد: فکرمی‌کنم تحولات اخیر و بیانات رهبر انقلاب اسلامی، موضوعی‌است که جای کار زیادی دارد. یکی از موضوعات مهم برای ما در زمینه علوم انسانی، الگوی تحلیل سیاسی رهبر انقلاب است. اینکه می‌کوییم اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، یک تخیل است؟ یک پیش‌بینی است؟ یا الگویی است برخاسته از علوم انسانی اسلامی که رهبری آن را مطرح می‌کنند؟ این مسئله باید به خوبی تبیین شود.

نظر شما