شناسهٔ خبر: 66708545 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

امکان درخواست VAR توسط مربیان در فوتبال؛

فوتبال شبیه والیبال شد

اینفانتینو رئیس فیفا گفت: این سازمان قصد دارد به مربیان اجازه دهد تا درخواست بررسی کمک داور ویدوئویی (VAR) را داشته باشند.

صاحب‌خبر -
فوتبال شبیه والیبال شد

جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) گفت که این سازمان قصد دارد به مربیان اجازه دهد تا درخواست بررسی کمک داور ویدوئویی (VAR) را داشته باشند. به گفته اینفانتینو، مربیان می‌توانند ۲ بار در هر بازی از VAR کمک بگیرند.

رئیس فیفا در هفتاد‌و‌چهارمین کنگره فیفا در بانکوک گفت: فناوری VAR پیشرفته‌تر شده؛ با دوربین‌های کمتر و بدون نیاز به تعداد زیادی داور در مسابقات، بنابرین سیستم برای همه قابل دسترس‌تر خواهد بود.

مربیان می‌توانند در طول بازی ۲ بار از VAR کمک بخواهند. بازیکنان می‌توانند در این مورد از مربی سوال کنند. اگر تصمیم اصلی داور تغییر کند، مربیان فرصت درخواست را از دست نخواهند داد و می‌توانند تا همان ۲ بار درخواست بررسی ویدئویی کنند.

کمک‌داور ویدیویی در این فصل لیگ‌های معتبر حواشی زیاده داشته؛ که آخرینِ آن خبری بودد که تایید می‌کرد باشگاه‌ های لیگ برتر انگلیس قرار است در مجمع عمومی سالانه در ماه آینده در تاریخ ۶ ژوئن درباره پیشنهاد لغو سیستم VAR از شروع فصل آتی لیگ برتر انگلیس رای‌گیری کنند..

نظر شما