شناسهٔ خبر: 66708506 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

عرضه ۴ کتاب تازه در موسسه ابرار معاصر ایران؛

بازی طولانیِ چین در نظم بین‌الملل تا واکاوی راهبرد رهبران جهان

«بازی طولانی»، «روسیه و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی»، «رهبری؛ شش موردکاوی درباره راهبرد جهان» و «ژئوپلیتیک نظام جهانی» از کتاب‌های مهم موسسه ابرار معاصر ایران در حوزه تاریخ جهان و سیاست بین‌الملل هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا محمد اسکندرلو، معاون غرفه موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران گفت: امسال با ۱۷۰ کتاب در بخش حضوری و ۲۱۵ کتاب در بخش مجازی نمایشگاه حضور داریم و چهار کتاب جدید منتشر شده‌اند.

برخی از کتاب‌های مهم این ناشر شامل این عناوین هستند: «بازی طولانی» نوشته راشی دوشی و ترجمه مهدی انصاری. تبیین چگونگی استراتژی جانشینی چین در برابر نظم آمریکایی موضوع مهم و جدیدی است که محققان مختلف از سراسر دنیا، به‌ویژه اندیشمندان آمریکایی پرورش‌یافته در دل نظم لیبرال دموکراسی را به فکر فرو برده است. نظم و چگونگی حفظ آن از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های اندیشمندان حوزۀ مطالعات استراتژیک و روابط بین‌الملل است و این کتاب به بررسی این مسئله در چین معاصر می‌پردازد. «روسیه و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی»، به ویراستاری آندره سیگاتکوف و ترجمه حمید حکیم و فاطمه زهرا اکبری نیز از دیگر کتاب‌های مهم و مرتبط با استراتژی سیاسی روسیه است.

«رهبری؛ شش موردکاوی درباره راهبرد جهان» نوشته هنری کسینجر و ترجمه مصطفی قادری حاجت و مجید دهقانیان. کسینجر درباره کتابش می‌گوید: ترکیبی از شخصیت و شرایط است که تاریخ را می‌آفریند و شش رهبر که در این کتاب ارائه شده‌اند کنراد آدناور، چارلز دوگُل ریچارد نیکسون، انور سادات، لی کوان یو و مارگارت تاچر همه براساس شرایط دوره تاریخی دراماتیک خود شکل گرفتند. همه آنها معماران تحولات پس از جنگ جوامع خود و نظم بین‌المللی شدند. من این شانس را داشتم که با هر شش نفر در اوج نفوذشان روبه‌رو شوم و از نزدیک با ریچارد نیکسون کار کنم. آنها با به ارث بردن جهانی که قطعیت‌های آن در اثر جنگ از بین رفته بود، اهداف ملی را دوباره تعریف کردند، چشم‌اندازهای جدیدی را گشودند و ساختار جدیدی را به جهانی در حال گذار ارائه کردند.

«ژئوپلیتیک نظام جهانی» نوشته سائول برنارد کوهن و ترجمه عباس کاردان از کتاب‌های تجدیدچاپ شده این ناشر است. کتاب در بررسی خود، تغییرات چشمگیر ایجادشده از سوی نیروهای ایدئولوژیکی و اقتصادی پس از جنگ سرد را در کانون توجه خود دارد. سائول کوهن این نیروها را در چهارچوب زمینه‌های انسانی و فیزیکی خود مورد توجه قرار داده و تأثیر جغرافیایی آنها را بر سیاست خارجی و روابط بین‌الملل بررسی می‌کند. در واقع وی با تأکید بر تعامل میان زمینه‌های جغرافیایی و نیروهای ایدئولوژیکی و اقتصادی در حال تغییر، در ترسیم یک نقشه ژئوپلیتیکی جدید از جهان موفق عمل کرده است؛ نقشه‌ای با مرزهایی که دیگر انطباقی با خطوط صرف فیزیکی یا سیاسی ندارند. همچنین در کنار توجه به مسئله کلیدی تأثیرگذار بر ثبات جهانی اینکه آیا مناطق خاصی به مناطق مدخل یا نوارهای شکننده تبدیل خواهند شد یا نه به تعریف این مرزها نیز می‌پردازد.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از نوزدهم اردیبهشت ماه آغاز و تا روز بیست و نهم در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما