شناسهٔ خبر: 66708383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان مطرح کرد

تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مباحث فرهنگی شهرداری اصفهان در ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال جاری از کل بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی تقریباً دو هزار میلیارد تومان به مباحث فرهنگی اختصاص داده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز _بیست‌وهشتم اردیبهشت_ منطقه خوراسگان اظهار کرد: به‌واسطه حضور نمایندگان مردم این منطقه در شورای اسلامی شهر اصفهان سعی کردیم نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشیم که تأثیر آن در بودجه سالیانه قابل مشاهده است.

وی افزود: تخصیص بودجه ۷۶۰ میلیارد تومانی در سال جاری برای منطقه ۱۵، نشان از توجه ویژه شورای اسلامی شهر به این ناحیه است که البته برای رفع کاستی‌ها و کمبودهای آن نیاز به اقدامات بیشتری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امسال سال سومی است که در شورای اسلامی شهر توفیق خدمت دارم و یکی از موضوعاتی که از همان ابتدا توسط همشهریان مطرح و مطالبه می‌شد، بحث فعالیت‌های عمرانی است که یکی از کارویژه‌های آن کمربندی شمالی منطقه ۱۵ به‌شمار می‌رود و بودجه کلانی می‌طلبد؛ البته ۵۰ درصد فاز نخست پروژه کمربندی شمال که نام‌گذاری ویژه‌ای خواهد داشت، به سرانجام رسیده است.

مهروی‌پور ادامه داد: کیلومتر چهارم تا هشتم رینگ کمربندی شمال را در دسترس عموم قرار دادیم و امیدواریم تا آخر سال آزادسازی‌های مورد نیاز پروژه تکمیل شود؛ بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در این رینگ آزادسازی داشتیم که تا پایان سال فاز آخر این رینگ تا کیلومتر صفر تکمیل و راه‌اندازی می‌شود و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی در توضیح سایر فعالیت‌های انجام شده بیان داشت: ۶ خیابان مهم را از بن‌بست خارج کرده‌ایم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها خیابان «شهید باقری» است که برای خارج شدن این خیابان از بن‌بست و اتصال آن به خیابان مجاور پیگیری‌های متعددی از سوی شورای اسلامی شهر و اقدامات خوبی توسط شهرداری منطقه صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تشریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که ما در این کمیسیون دنبال می‌کنیم، ارتقای سطح بودجه است که در سال جاری از کل بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی تقریباً دو هزار میلیارد تومان به مباحث فرهنگی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در این راستا به بهبود وضعیت فلات‌های فرهنگی از جمله منطقه خوراسگان پرداختیم که می‌توان به ارتقای مجموعه‌های فرهنگی فعال منطقه از جمله سالن کوثر و احداث ورزشگاه‌های مختلف با زمین‌های باز اشاره کرد.

تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مباحث فرهنگی شهرداری اصفهان در ۱۴۰۳

نظر شما