شناسهٔ خبر: 66708144 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

برپایی جشن بزرگ «امام رضایی‌ها» در سراسر کشور

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی از برگزاری جشن بزرگ «امام رضایی‌ها» در سراسر کشور در آستانه ولادت با سعادت حضرت رضا (ع) خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجتبی مختاری هدف از برگزاری این جشن را معرفی ابعاد شخصیتی حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، ایجاد روحیه نشاط معنوی و امیدآفرینی در جامعه ذکر کرد و گفت: هزاران برنامه متنوع در اقصی نقاط کشور در قالب جشن‌های معنوی «زیرسایه خورشید» در دهه کرامت امسال پیش‌بینی شده و در حال اجراست.

وی با اشاره به برگزاری این جشن در پایتخت افزود: جشن امام‌ رضایی‌ها به مناسبت میلاد با سعادت امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) روز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در تهران برگزار می‌شود.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: این جشن‌ها با مشارکت مردم و حضور کاروان خدام و پرچم سبز رضوی، هنرمندان، مداحان و سخنرانان کشوری، برای هموطنان در قالب 30 جشن بزرگ امام رضایی در تمام استان‌های کشور برنامه‌ریزی شده است.

مختاری در رابطه با ضرورت اتصال با ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: همه ما دوست داریم یک نقطه اتصال با آستان امام معصوم داشته باشیم و برخی ایام خاص بهانه‌ای برای نزدیکی با امام است، تا از این ساحت آرامش بگیریم و متصل به انرژی بی‌نهایت اهل بیت شویم.

وی ادامه داد: بهترین نقطه اتصال در زیارت به وجود می‌آید اما گاهی به هر دلیلی این فرصت فراهم نمی‌شود، حال اگر دلی متصل به امام شود حال و هوای زیارت شکل می‌گیرد. 

مختاری ادامه داد: کاروان‌های زیر سایه خورشید توسعه صحن و سرای رضوی در سراسر کشور است و کاروان‌هایی با عنوان کاروان‌های رضوی متشکل از جمعی از خدام به نقاط مختلف کشور رفته و حال و هوای زیارت را برای مردم به ارمغان می‌برند.

جشن‌های مردمی معنوی «زیرسایه خورشید» همزمان با دهه کرامت برای هفدهمین سال توسط آستان قدس رضوی و با حضور ۳۳۰ خادم در قالب ۹۵ کاروان رضوی در بیش از 2 هزار نقطه داخل کشور و ۱۸ کشور دنیا با شعار «با شما سربلندیم» در حال برگزاری است.

نظر شما