شناسهٔ خبر: 66708061 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

سفر استانی رییس جمهور به مازندران

کارشناسان به جای ایجاد بن‌بست، برای حل مشکلات راه‌حل ارائه دهند/ زباله سوز نوشهر و ساری باید سریعا فعال شود

ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در نشست شورای اداری استان با تاکید بر اهمیت نگاه، رویکرد و عمل در جهت ایجاد تحول تصریح کرد: باور ما این است که در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد که قابل حل به دست جوانان با کفایت و کارآمد این کشور نباشد؛ باور و منطق ما باور و منطق «ما می‌توانیم» است، چون منطق ما نمی‌توانیم و نمی‌شود مورد قبول مردم، انقلاب و اقتضای انقلابی اندیشیدن و عمل کردن نیست.

صاحب‌خبر -

 رییس جمهور گفت: سرمایه‌گذاری برای تقویت و توسعه صنایع تبدیلی در مازندران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زمینه‌ها برای رشد تولید، اشتغال‌زایی و ثروت‌آفرینی، بررسی احداث کارخانه تولید کود شیمیایی در استان مازندران به‌ عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور و پیگیری و ارائه راهکارهای اجرای سیاست‌های اقتصاد دریامحور در استان مازندران از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان مازندران بود.

 

رئیسی در ادامه با اشاره به پیشینه تاریخی و تمدنی استان مازندران بر ضرورت حفظ هویت و فرهنگ غنی این استان تاکید کرد و گفت: هر توسعه‌یافتگی در استان مازندران در هر زمینه‌ای باید با پیوست فرهنگی همراه باشد و بیش از ده هزار شهید این استان به‌عنوان یکی از نمادهای مهم هویتی مازندران باید بیش از پیش شناسانده شوند.

 

وی از همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان مازندران خواست سیاست‌های مصوب نظام، برنامه‌های سند هفتم توسعه، توصیه‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی و اهداف دولت را با جدیت و تلاش مضاعف پیگیری و اجرا کنند.

 

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت سرکشی مستمر مدیران استانی به مناطق مختلف و مشاهده و پیگیری مشکلات مردم از نزدیک تاکید کرد: در شرایطی که دشمن با روش‌های مختلف به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی است، ابرپروژه دولتمردان و همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور باید ایجاد امید در جامعه باشد.

 

دکتر رئیسی همچنین بر لزوم حفظ کرامت عموم شهروندان جامعه در هر شغل و کسوتی تاکید و تصریح کرد: حفظ کرامت کارمندان و افراد زیرمجموعه به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه روابط ناسالم اداری منافاتی با کنترل و نظارت ندارد.

 

رئیس جمهور همچنین ضمن تبریک به منتخبین مردم استان مازندران در انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با شکل‌گیری مجلسی قوی در کنار دولتی قوی، ساختن ایرانی قوی به تحقق کامل برسد.

زباله سوز نوشهر و ساری باید سریعا فعال شود

ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در اجتماع مردم نوشهر درباره مسئله دفع زباله در استان و تبعات آن گفت: در جلسه شورای اداری استان نیز تاکید کردم که باید مشکل استان و نگرانی مردم در این باره سریعا برطرف شود و از آقای استاندار و فرماندار می‌خواهم چه در ساری چه در نوشهر این مسئله را دنبال کنند.

باید زباله‌سوز در ساری و نوشهر سریع‌تر فعال شود، افرادی که در این زمینه مسئولیت پذیرفتند باید پاسخگو باشند، زمان برای‌شان تعیین شود و در زمان مقرر آمادگی داشته باشند کار را تحویل دهند که این مشکلاتی که اشاره شد برای محیط زیست و مردم ایجاد نشود.

جلسه پیگیری موضوعات ویژه استان مازندران با حضور رییس جمهور

جلسه پیگیری موضوعات ویژه استان مازندران از جمله «رفع موانع افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی برنج»، «مولدسازی پلاژهای دولتی»، «توسعه زیرساخت‌های بنادر استان»، «کالاهای رسوبی در گمرکات» و «مسائل تالاب میانکاله» با حضور رئیس جمهور در محل استانداری برگزار شد.

نظر شما