شناسهٔ خبر: 66708032 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هجرت امام رضا (ع) زمینه ساز گسترش تمدن بشری

امام جمعه کیش گفت: هجرت امام رضا (ع) به ایران زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) و گسترش تمدن بشری است.

صاحب‌خبر -

هجرت امام رضا (ع) زمینه ساز گسترش تمدن بشری

به گزارش خبرگزاري صداوسيما كيش، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های نمازجمعه با تبریک ولادت حضرت امام رضا (ع) گفت: هجرت امام هشتم به ایران زمینه ساز ظهور امام زمان و آینده‌سازی نظام اسلامی است.

وی فراهم شدن زمینه گسترش معارف اسلامی، تقویت تشیع، حضور علما، امامزادگان و بزرگان دینی در ایران، تشکیل حوزه علمیه قم و پیروزی انقلاب اسلامی را از دیگر برکات هجرت امام رضا (ع) به ایران برشمرد.

امام جمعه كيش به روز ملی جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: جمعیت یکی از مؤلفه‌های مهم سیاسی اقتصادی و اجتماعی در هر کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز با اشاره به اهمیت افزایش و جوانی جمعیت در کشور، آن را تکلیف ملی و شرعی برای مردم و مسئولان برشمرد و گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزایش جمعیت، جوانی نیروی انسانی و حمایت از خانواده یکی از ضروری‌ترین وظایف مسئولان و آحاد ملت است.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت ابر بحران قرن نامگذاری شده است، افزود: کشور‌های غربی با سیاست‌های غلط به پیری جمعیت دچار شده‌اند و حالا می‌خواهند با استفاده از جوانان دیگر کشور‌ها کمبود‌های خود را برطرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز، ازدواج جوانان در سن مناسب، تسهیل فرزندآوری، درمان ناباروری و تحکیم بنیان خانواده را مهم‌ترین راه حل‌های رشد جمعیت برشمرد و افزود: مسئولان منطقه آزاد کیش با فراهم کردن شرایط مناسب و مصوبات دولت و مجلس در راستای واگذاري زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال، می‌توانند گام موثری بردارند.

امام جمعه کیش به سالروز فتح خرمشهر نيز اشاره کرد و گفت: سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی است.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز با اشاره به اینکه آزادی خرمشهر مقدمه‌ای بر پیروزی‌های رزمندگان بود، افزود: این دستاورد نه تنها موجب عقب نشینی رژیم بعث عراق و حامیانشان شد بلکه پیشنهاد قطعنامه ۵۹۸ را به دنبال داشت.

وی سوم خرداد را مقدمه‌ای برای اقتدار امروز کشور در منطقه و بین‌الملل برشمرد و افزود: قدرت نمایی محور مقاومت با عملیات‌های طوفان الاقصی، وعده صادق و قدرت ایران در جهان مرهون رشادت‌های جوانان انقلابی است و در همه عرصه‌ها با توکل بر خدا و روحیه حماسی توانستند بر دشمنان پیروز شوند.

امام جمعه کیش با اشاره به تنبیه دانش آموزي در کیش گفت: این مسئله مهمی در آموزش و پرورش است و باید درستی آن بررسی شود و دستگاه‌های نظارتی با بررسی دقیق، موضوع را از راه قانونی پیگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز، افزود: چنانچه موضوع درست نباشد باید با افرادی که اذهان عمومی را مشوش کردند بر اساس قانون برخورد و از اظهار نظر‌های شخصی نيز خودداری شود.

امام جمعه كيش، سالروز شهادت شهید بروجردی معروف به مسیح کردستان را نيز گرامی داشت.

نظر شما