شناسهٔ خبر: 66707968 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ادامه پنهان‌کاری وزارت خارجه آمریکا درباره تعلیق رابرت مالی

انتقادها از وزارت خارجه آمریکا بابت پنهان‌کاری درباره دلایل تعلیق از کار «رابرت مالی»، نماینده ویژه سابق آمریکا در امور ایران بالا گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، پنهان‌کاری وزارت خارجه آمریکا درباره دلایل تعلیق از کار «رابرت مالی»، نماینده پیشین آمریکا در امور ایران ادامه دارد و این موضوع انتقاد قانونگذاران آن کشور را به همراه داشته است.

«جیم ریش»، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه در یک جلسه استماع در این مجلس خواستار صدور احضاریه‌ای برای دریافت پاسخ از وزارت خارجه درباره دلایل این تعلیق از کار شد.

رسانه‌های آمریکا سال گذشته گزارش دادند که رابرت مالی بنا به دلایل نامعلوم به مرخصی اجباری فرستاده شده و مجوزهای امنیتی او باطل شده است. جیم ریش در جلسه دیروز تصریح کرد اکنون بیش از یک سال است نماینده‌های کنگره به دنبال فهمیدن این هستند «که او چه کاری انجام داده، چه زمانی آن کار را انجام داده و چه میزان لطمه به امنیت ملی آمریکا وارد کرده است.»

جیم ریش در آن جلسه خطاب به «ریش ورما» گفت: «رسوایی راب مالی به طرز وحشیانه‌ای از کنترل خارج شده. وزارتخانه شما ماه‌ها است که از پاسخگویی خودداری کرده است. نمی‌توان به جمع‌بندی دیگری غیر از این رسید که تلاشی هماهنگ برای مخفی کردن حقایق از کنگره در جریان است و احتمالاً مگر در صورت توافق بر سر صدور احضاریه قادر به توافق نخواهیم بود.»

یک رسانه آمریکایی چند روز پیش گزارش داده بود «اداره تحقیقات فدرال» (اف‌بی‌آی) در حال تحقیق درباره ارتکاب جرائم احتمالی از سوی «رابرت مالی» است. اف‌بی‌آی در حال تحقیقات در خصوص این موضوع است که آیا رابرت مالی اطلاعات محرمانه را به ایمیل شخصی‌اش انتقال داده است یا خیر.

مایک مک‌کال، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و «جیم ریش» در روزهای گذشته با نگارش نامه‌ای به «انتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا خواستار دریافت جزئیات بیشتر در خصوص این پرونده شده‌اند.

این دو قانونگذار در نامه مذکور مدعی شده‌اند که رابرت مالی اسناد محرمانه را به حساب ایمیل شخصی خودش منتقل کرده و برخی از این اسناد را روی گوشی شخصی‌اش دانلود کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما