شناسهٔ خبر: 66707884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه رشت:

نهادهای فرهنگی فرزندآوری را در جامعه ترویج کنند

امام جمعه رشت با بیان اینکه گیلان در فرزندآوری وضعیت خوبی ندارد و رشد جمعیتی استان پایین است گفت: نهادهای فرهنگی می خواهیم توجه به نهاد خانواده و ازدواج و فرزندآوری را در جامعه ترویج کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز-جمعه ۲۸ اردییبهشت- در خطبه‌های نماز جمعه رشت، با اشاره به مسئله جمعیت و هشدارهای رهبر انقلاب نسبت به این مسئله از سال‌ها قبل اظهار کرد: گیلان در فرزندآوری وضعیت خوبی ندارد و رشد جمعیتی استان پایین است.

وی فرزندآوری را یک موضوع اقتصادی و فرهنگی توأم دانست و افزود: دولت‌های گذشته شرایط اقتصادی و فرهنگی جامعه را به سمت پیش بردند که مردم تک فرزندی و دو فرزندی را دنبال می‌کنند بنابراین از نهادهای فرهنگی می‌خواهیم توجه به نهاد خانواده و ازدواج و فرزندآوری را در جامعه ترویج کنند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: ترویج ازدواج آسان و آموزش مهارت‌های فرزندآوری و فرزند پروری و رفع مشکلات اشتغال و مسکن و اعمال سیاست‌های تشویقی حوزه جمعیت و تقویت ایمان و اصلاح برداشت‌های نادرست از نقش مادری و فعالیت‌های اجتماعی و افشای برنامه‌های نظام سلطه برای کاهش جمعیت جهان از جمله موضوعات مهم برای مقابله با کاهش جمعیت بوده و رشد جمعیت نیازمند گفتمان سازی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت هر کشوری نیروی انسانی جوان، پویا، خلاق و اثرگذار است، تصریح کرد: پیامدهای پیری جمعیت باید برای خانواده‌ها گفته شود.

وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار مجلس دوازدهم تا ماه آینده، گفت: نمایندگان باید برای مشکلات اقتصادی مردم چاره اندیشی کنند و موجبات توسعه کشور را فراهم کنند.

امام جمعه رشت اظهار کرد نمایندگان پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انقلابی توجه به منافع و مصالح کشور را در قانونگذاری ها مد نظر قرار دهند.

آیت االله فلاحتی با بیان اینکه توجه به اصل قانون اساسی در دستور کار نمایندگان قرار گیرد، گفت: رهبر انقلاب بارها درباره مشکلات بودجه ریزی تذکراتی داشته اند و از نمایندگان انتظار داریم به این مطالبه بپردازند و ساختار بودجه کشور را درست و اصولی و دقیق و متناسب برنامه ریزی کنند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان دخالت در عزل و نصب‌ها پرهیز کنند، اظهار کرد: طبق تأکیدات رهبر انقلاب، اعمال فشار برای عزل و نصب مدیران در حیطه وظایف نماینده نیست؛ البته نمایندگان در صورت برخورد با فسادهای مدیریتی باید از طریق دستگاه‌های نظارتی ورود کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به سفر و سخنرانی رئیس جمهور در بین کشاورزان استان مازندران گفت: با دستور استاندار از کشاورزان برنج کار حمایت می‌شود و جلوی واردات بی رویه گرفته خواهد شد که در این راستا نیازمند شناسایی میزان تولید و نیاز و مصرف کشور هستیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه برنج یک محصول راهبردی برای اقتصاد شمال کشور است، افزود: مسئولان امر در بخش واردات باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که به تولیدکنندگان برنج به عنوان یک محصول راهبردی در کشور آسیب وارد نشود.

نظر شما