شناسهٔ خبر: 66707827 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

خانواده؛ همچنان موفق‌ترین و کارآمدترین نهاد ایرانی است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که باید به صورت نهادی از خانواده حمایت کنیم، افزود: به یک حکمرانی خانواده دوست و خانواده محور در کشور نیاز داریم که بتوانیم نهاد و نظام مقدس خانواده را حفاظت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سینا کلهر در سومین اختتامیه دوره های تربیت مربی خانواده که امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان در مشهد مقدس برگزار شد ضمن خیر مقدم و تبریک دهه کرامت، گفت: این برنامه با همکاری وزارت‌ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده و یک نمونه و الگوی موفق در اجرای برنامه مشترک بین دستگاهی است که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف دوره علاوه بر شناسایی فعالان حوزه خانواده در کشور، گردهمایی و توانمندی آنهاست که می تواند حلقه اولیه اتصال فعالان خانواده در کشور باشد و این اولین جمع تخصصی است که در حوزه خانواده شکل گرفته است.

کلهر با بیان این که دوره‌های موفق توانمندسازی و آموزش در این دوره‌ها برگزار شد، افزود: تمرکز این برنامه روی مناطق محروم و کم برخوردار بوده است که به طور جدی چالش فعالان خانواده دارند.

وی با بیان این که تلاش کردیم به صورت حداکثری کنشگران فعال خانواده را از سراسر کشور شناسایی کنیم، افزود: در گام‌های بعدی کمیته علمی و ارزیابی و گزینش با حضور جامعه شناسان و روانشناسان تشکیل شد و فعالان برتر را انتخاب کردند.

کلهر با اشاره به روند برگزاری، آموزش و توانمندسازی، آزمون و انتخاب فعالان برتر در دوره های قبلی، افزود: برای ما در وزارت ورزش و جوانان و با تاکید و حمایت وزیر ورزش و جوانان، حوزه خانواده یکی از اولویت های کاری مهم است.

وی با بیان این که دو رویکرد ساختاری و محتوایی در حوزه خانوده داریم، افزود: نهاد خانواده یکی از سخت ترین و پر تلاطم ترین تحولات را در دو قرن گذشته پشت سر گذاشته و بیشترین حجم و تمرکز مبتنی بر تحول در حوزه خانواده اتفاق افتاده است.

کلهر تصریح کرد: دو جریان لیبرالیسم و کمونیسم در غرب بیشترین تلاش‌ها را کردند تا به خانواده آسیب بزنند اما اتفاقی که الان خود غربی‌ها به آن در عمل اعتراف کرده اند این است که نهاد خانواده غیر قابل جایگزین است و تمام سیاست‌هایی که بر ضد خانواده داشتند را بازنگری کردند و در عمل اعتراف کرده اند که صدماتی که خانواده خورده غیر قابل جبران است.

وی با بیان این که هنوز موفقترین و کارآمدترین نهاد ایرانی، خانواده است، تصریح کرد: اگر نهاد خانواده ایرانی نبود، این فشارها قابل تحمل نبود و ما باید به لحاظ نهادی به خانواده کمک کنیم.

معاون امور جوانان در پایان با بیان این که باید به صورت نهادی از خانواده حمایت کنیم، افزود: به یک حکمرانی خانواده دوست و خانواده محور نیاز داریم که بتوانیم نهاد و نظام مقدس خانواده را حفاظت کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما