شناسهٔ خبر: 66707718 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

قرائت سراسری سوره «انسان» در شب میلاد امام رضا(ع)

طرح قرآنی «سراج الله» همزمان با شب میلاد حضرت ثامن الائمه(ع) در حرم مطهر رضوی و اماکن متبرکه سراسر کشور برگزار و طی آن سوره مبارکه انسان قرائت می‌شود.

صاحب‌خبر -

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای این برنامه گفت: همزمان با شب ولادت باسعادت ولی نعمتمان حضرت ثامن الائمه(ع)، طرح قرآنی «سراج‌الله» و قرائت دسته جمعی سوره مبارکه «انسان» و هدیه ثواب آن به ساحت نورانی امام رضا(ع) اجرا می‌شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان تصریح کرد: این طرح یکشنبه ۳۰ اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر رضوی و اماکن متبرکه سراسر کشور، مساجد، حسینیه‌ها و با همکاری مردم عزیزمان در منازل نیز به اجرا در خواهد آمد. 

وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه پویش «من امام‌رضایی‌ام» در دهه کرامت و در آستانه سالروز ولادت باسعادت امام هشتم(ع) از سوی خانواده بزرگ مهدالرضا(ع) اظهار کرد: این پویش سراسری همزمان با میلاد حضرت رضا(ع) ویژه قرآن‌آموزان مهدالرضا(ع) سراسر کشور در نظر گرفته شده است که نوآموزان باید تصاویر، ویدئو و عکس‌هایی را در محورهای نقاشی و کاردستی و ... به امام مهربانی‌ها، امام رضا (ع) و برگزاری جشن ولادت رضا(ع) در شعب مهدالرضا(ع) با حضور خانواده‌ها، ساخت کاردستی در کلاس و ... به مربیان مهد الرضا ارسال کنند و به آثار برگزیده به قید قرعه از سوی مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی جوایزی اهدا خواهد شد. 

میریان یادآور شد: همچنین به مناسبت میلاد حضرت رضا(ع) نیز جشن‌های باشکوهی با حضور خانواده‌های نوآموزان همراه با اجرای برنامه‌های مختلف در شعب مختلف مهدالرضا(ع) آستان قدس رضوی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

محفل قرآنی «غنچه‌های رضوی» ویژه کودکان مهدالرضا(ع)

مدیر مرکز امور قرآنی حرم مطهر رضوی گفت: در قالب برنامه غنچه‌های رضوی تا ۲۹ اردیبهشت، روزانه ۳۰ محفل قرآنی با حضور ۷۰۰ قرآن‌آموز مهدالرضا(ع) در صحن پیامبر اکرم حرم مطهر رضوی تشکیل می‌شود، کودکان در این محفل، برنامه روخوانی قرآن، آموزش سیره معصومین(ع)، آیات و روایات موضوعی، نقاشی و رنگ آمیزی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به سابقه برگزاری این طرح اظهار کرد: «غنچه‌های رضوی» برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ در حرم مطهر برگزار شد و تا سال ۱۴۰۲ همه ساله محفل قرآنی غنچه‌های رضوی در صحن‌های جمهوری اسلامی، ر واق امام خمینی(ره) و رواق دارالحجه برگزار می‌شد که امسال این محافل قرآنی را در صحن پیامبر اعظم برگزار می‌کنیم.

میریان یادآور شد: طرح مهدالرضا(ع) با هدف ترویج و گسترش معارف والای قرآنی در بین کودکان از سال ۱۳۷۷ در حال برگزاری است که در ابتدا معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی مسئولیت اجرای آن را به عهده داشت اما از سال ۱۳۹۶ با تاسیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، این مرکز اجرای آن را به صورت گسترده انجام می‌دهد.

سال آموزشی ۱۴۰۲-۱۴۰۳بیست و پنجمین سال و بیست و هفتمین دوره برگزاری کلاس‌های مهدالرضا(ع) در ۳۱ استان کشور است که در سال جاری بیش از دو هزار نوآموز در مراکز آموزشی مهد الرضا سطح شهر مشهد آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و آیات و روایات کاربردی را به شیوه قصه و بازی فرا می‌گیرند.

نظر شما