شناسهٔ خبر: 66707557 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به همت انتشارات ایهام؛

نمایشنامه‌های «فراموشی»، «کراسیکودا» و «امپراطوری سه هیچ» منتشر شد

نمایشنامه‌های «فراموشی»، «کراسیکودا»، «امپراطوری سه هیچ» به ترتیب نوشته حسن کاشیان، آروین مقدمی و احمدعلی رسولی در نوبت اول به‌عنوان تازه نشرهای انتشارات ایهام در ۳۵۰ و ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نمایشنامه‌های «فراموشی»، «کراسیکودا»، «امپراطوری سه هیچ» به ترتیب نوشتهٔ حسن کاشیان، آروین مقدمی و احمدعلی رسولی در نوبت اول به‌عنوان تازه نشرهای انتشارات ایهام در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با ۳۵۰ و ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

نمایشنامهٔ «فراموشی» مجموعه‌ای از چهار داستان کوتاه و چهار نمایشنامه برای علاقه‌مندان به نمایشنامه و تئاتر گردآوری شده است.

در پشت جلد این نمایشنامه چنین نوشته است: «گاهی خیال می‌کنم هیچ‌چیز در این دنیا به دست ما نیست، حتی به خواب‌رفتن و بیدار شدنمان…. این وحشتناک است، اینکه ما انسان‌های عروسکی باشیم و نخ‌هایمان در دست خدایی که آن را نمی‌بینیم».

نمایشنامهٔ «کراسیکودا» شامل چهار نمایشنامه با تعداد شخصیت‌های معین شده برای اهالی هنر و تئاتر گردآوری شده است.

در پشت جلد این کتاب بخشی از متن نمایشنامه این‌گونه نوشته شده است: «بر روی تپه‌ای سرسبز، تک‌درختی استوار است. مردان، زنان، کودکان، موجودات و حیوانات دیگر به درخت نزدیک می‌شوند و از نعمات و میوه‌های مختلف و متنوع آن استفاده کرده و در نهایت احترام به یکدیگر در کنار هم اوقات خوشی را می‌گذرانند. روزها می‌گذرد و هر لحظه که می‌گذرد بر جمعیت حاضران افزوده می‌شود. عده‌ای دور هم جمع شده و مسئولیت حفاظت و نگهداری از درخت را بر عهده می‌گیرند. دو نفر بر چگونگی تقسیم میوه‌ها بین مردم نظارت می‌کنند. محافظان موجودات دیگر و حیوانات را از درخت دور نگاه می‌دارند. در تاریکی شب و زمانی که کسی اطراف درخت نیست، هرازگاهی محافظان یا ناظران تنها یا دوبه‌دو سراغ درخت می‌آیند و از آن بهره می‌برند! عدهٔ کثیری که گرسنه مانده‌اند دست به شورش می‌زنند؛ اما محافظان شورش را سرکوب کرده و لایه‌های حفاظتی را بیشتر و بیشتر می‌کنند.»

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را از اینجا بخوانید.

نظر شما