شناسهٔ خبر: 66707544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در دیدار با مردم غرب مازندران؛

رئیسی: هر جا بانوان را در محاسبات‌مان ندیدیم، جامعه زیان کرد/ دولت سیزدهم به جوانان اعتماد کرد و میدان داد

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار با مردم غرب مازندران در مصلای نوشهر اظهار کرد: عدالت جنسیتی باید مورد توجه باشد؛ بانوان نقش بسیار مهمی در تولیدات مازندران دارند از حضور در شالیزارها و باغ‌ها تا حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش بانوان برجسته است و هر جا بانوان را در محاسبات‌مان ندیدیم جامعه زیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور با تاکید بر عدالت جنسیتی و نقش برجسته بانوان در حوزه‌های مختلف، گفت: هر جا بانوان را در محاسبات‌مان ندیدیم، جامعه زیان کرد.

سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار با مردم غرب مازندران در مصلای نوشهر اظهار کرد: عدالت جنسیتی باید مورد توجه باشد؛ بانوان نقش بسیار مهمی در تولیدات مازندران دارند از حضور در شالیزارها و باغ‌ها تا حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش بانوان برجسته است و هر جا بانوان را در محاسبات‌مان ندیدیم جامعه زیان کرد.

دولت سیزدهم به جوانان اعتماد کرد و میدان داد

وی ادامه داد: میدان دادن به جوانان اهمیت زیادی دارد، در این دولت به این موضوع توجه شد اما باز هم باید بیش از پیش به این ظرفیت انسانی توجه شود؛ امام در اوایل انقلاب به ما اعتماد کردند و میدان دادند. ما هم در دولت به جوانان اعتماد کردیم در دستگاه‌های اداری به جوانان اعتماد شود و هر جا جوانان حضور یافتند اثرگذار بودند، البته کسانی که پیشکسوت هستند باید چراغ راه باشند.

رئیسی با تاکید بر این که شهرها و روستاها باید توسعه پیدا کند، گفت که در این سفر چهار هزار میلیارد تومان برای توسعه راه‌های استان مازندران در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور گفت: اقدامات انجام‌شده برای دسترسی به اهدف اقتصاد دریامحور در کشور کافی نیست و باید کارهای بیشتری در این بخش انجام شود.

وی افزود: برخی کشورها با وجود برخورداری از ساحل ناچیز و محدود، تولید ناخالص فراوانی از این مزیت و قابلیت دارند؛ اما ما با پنج هزار کیلومتر نوار ساحلی در سراسر کشور درآمد سه تا چهار درصدی داریم در حالی که این رقم در برخی کشورها حدود ۵۰ درصد است.

دولت خادم مردم است/مشکلات با میدان دادن به مردم حل شود

رئیسی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است یعنی مشکلات باید با حضور و مشارکت مردم حل شود. حل مسائل استان به مشارکت مردم در بخش‌های مختلف نیاز دارد.

وی ادامه داد: حل بسیاری از مسائل با دست توانمند مردم امکان‌پذیر است؛ دولت هم خادم شما مردم برای حل این مسائل است.

برگزاری نشست بررسی مشکل آشوراده

رئیس جمهور ادامه داد: صبح امروز در نشست حل مساله مازندران گفتم مشکل آشوراده بیش از ۲۵ سال است مطرح است، منطقه‌ای که می‌تواند نقش مهمی در رونق اقتصاد گردشگری داشته باشد تهدید نیست بلکه فرصتی برای گردشگری منطقه است.

رئیسی گفت: با حفظ محیط زیست و گردشگری می‌توان اقتصاد را نیز در میانکاله فعال کرد. این امکانات در استان فراوان است؛ از رامسر و تنکابن گرفته تا شرق استان این ظرفیت‌ها وجود دارد. خداوند به این استان ثروت داده و بهترین استفاده را باید از این ثروت برد.

اختصاص ۴ همت به جاده های مازندران

وی ادامه داد: در دور نخست سفر هیات دولت سه هزار میلیارد و در این سفر هم چهار هزار میلیارد تومان برای جاده‌های استان در نظر گرفته شد.

رئیسی گفت: برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی و مدارس استان در سفر دور نخست تصمیم‌هایی گرفته شد و به نتیجه رسید و در این سفر هم تصمیم‌های جدید گرفته خواهد شد.

رفع مشکل زیست محیطی شهرک صنعتی نوشهر

رئیس جمهور به مطالبات مردم نوشهر اشاره کرد و گفت: یکی از گره‌های این منطقه، پرونده شهرک صنعتی بود. مشکل محیط زیستی سبب شده بود که سال‌ها این مساله طول بکشد، اما به تازگی حل شد که باز شدن این گره دست‌کم یک‌هزار شغل در نوشهر ایجاد می‌کند.

رئیسی با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در مازندران بیان کرد: هویت فرهنگی استان مازندران و این شهرستان (نوشهر) با عشق به اهل بیت (ع) پیوند خورده است. فرهنگ و هویت مردم نوشهر، چالوس، تنکابن، عباس‌آباد، رامسر، نور، محمودآباد با ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید این استان پیوند خورده است.

وی یادآور شد: ایثارگران و جانبازان سند هویت این مردم برای دفاع از کشور، دین، ارزش‌های الهی و انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می روند.

رئیس جمهور افزود: تاریخ این شهرستان و تاریخ غرب و شرق مازندران نشان دهنده ایستادگی و بصیرت مردم منطقه است، از حضور گرم شما مردم صمیمانه تشکر می‌کنم؛ عزیزانی که جمع ما به حضور شما مزین است. از ابراز محبت شما سپاسگزارم و می‌دانم همواره پشتیبان ارزش‌های انقلاب خواهید بود.

تاکید بر توسعه شهرها و روستاها/ توسعه بندر نوشهر؛ برنامه دولت

وی ادامه داد: شهر و روستای ما حتما باید توسعه پیدا کند؛ با این نظام ارتباطی و اطلاعاتی و امکاناتی که امروز وجود دارد، شهرها و روستاهای استان مازندران باید مجهز شوند که برای آن گام‌هایی برداشته شده است.

رئیسی گفت: حضور نیروهای دریایی و هوایی در این استان برکتی برای مازندران است که تلاش شد با استفاده از آن برای توسعه‌یافتگی نوشهر گام برداشته شود.

رئیس جمهور بیان کرد: اینجا با توجه به وجود فرودگاه و بندر، امکان واردات و صادرات قابل توجهی داریم؛ برنامه دولت توسعه بندر نوشهر است چون زمینه واردات و صادرات بیش از این میزان را هم دارد.

وی افزود: هویت و فرهنگ مردم مازندران هرگز تحت تاثیر نظام ارتباطات و اطلاعات و توسعه‌یافتگی که لازمه زندگی امروز است قرار نمی‌گیرد. این استان قطب کشاورزی است، اما می‌تواند قطب صنعتی هم باشد.

رئیس جمهور گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مازندران دانست و گفت: گردشگر داخلی و خارجی وارد استان می‌شود و باید همه ابعاد حضور این گردشگران از جمله تکمیل زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گیرد تا با استفاده از آن، هیچ بیکاری در منطقه باقی نماند.

بی عدالتی و تبعیض را نمی‌پسندیم/ حقوق همه باید رعایت شود

وی افزود: دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر فعال شد تا در توزیع ظرفیت‌ها و امکانات عدالت برقرار شود؛ به هیچ عنوان بی‌عدالتی و تبعیض را در استان نمی‌پسندیم، این‌که در استانی به مرکز استان توجه شود و در سایر نقاط آن استان این‌طور نباشد پسندیده نیست. همه افراد، اشخاص، شهرستان‌ها و جای‌جای استان باید به حقوق خودشان برسند؛ نگاه استاندار مازندران به استان هم همین خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: یکی از مسائل جدی مازندران، مساله پسماند است که برای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده است. دیشب در جلسه شورای اداری نیز تاکید کردم که نیروگاه‌های زباله‌سوز ساری و نوشهر به سرعت باید فعال شود. از استاندار و فرمانداران ساری و نوشهر می‌خواهم این مساله را به طور ویژه دنبال کنند. در سراوان گیلان هم این مساله را داریم. دولت امکانات لازم برای پیگیری این موارد را دارد و افرادی که در این زمینه مسئولیت گرفته‌اند، باید پاسخگو باشند.

وی یادآور شد: مازندرانی‌ها به میزبانی از همگان معروف هستند و این لطف شما شامل حال من نیز شده است، از این میزان ابراز محبت و احساس شما مردم سپاسگزارم و امیدوارم پاسخ به این ابراز محبت،خدمتگزاری خالصانه به شما مردم باشد.

رئیسی گفت: دغدغه شما دغدغه ما، رنج شما رنج ما و شادی و نشاط شما شادی و نشاط ما است؛ برای پیگیری مشکلات شما همه نامه‌ها و درخواست‌های شما رسیدگی می‌شود.

رئیس جمهور افزود: دوست داشتم افزون بر نوشهر در رامسر، تنکابن، عباس‌آباد، کلاردشت، مرزن‌آباد، چالوس، نور و همه شهرها حضور می‌یافتم، اما وقت و فرصت محدود است؛ حتما در فرصت‌های آینده به جای‌جای این استان سفر خواهم کرد و با مردم شریف مازندران دیدار می‌کنم.

تشکیل استان جدید در دولت بررسی می‌شود

وی به برخی دست نوشته ها و پلاکاردهای شهروندان غرب مازندران در آیین استقبال اشاره کرد و گفت: مساله تشکیل استان جدید مدت‌ها مورد بحث است و حتما مورد بررسی ما هم قرار خواهد گرفت، ابعاد این قضیه را بررسی خواهیم کرد و موضوع در دولت بررسی می‌شود.

رئیسی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی و مردم ایران در حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: حضور، ایستادگی و اعلام مواضع شما پشتوانه عظیمی برای همه مظلومان عالم، به ویژه مردم غزه و فلسطین است، خروش شما علیه دشمنان و رژیم صهیونیستی پشتوانه عظیمی برای این مردم محسوب می‌شود. امیدواریم که خداوند به برکت دعا و حضور شما و مقاومت مردم فلسطین هرچه زودتر خبر نابودی اسراییل و آزادی فلسطین را به گوش جهانیان برساند.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما