شناسهٔ خبر: 66707412 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رویکرد مشارکتی جوامع محلی راهی برای توسعه پایدار مدیریت سرزمین

جانشین مرکز بین الملل مدیریت حوزه‌های آبخیز گفت: رویکرد مشارکتی جوامع محلی مبتنی بر توسعه پایدار در مدیریت سرزمین تاثیر بسزایی دارد.

صاحب‌خبر -

وحید جعفریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  مدیریت جامع با عملیات آبخیزداری متفاوت است به طوریکه یک رویکرد چندوجهی همانند مدیریت سرزمین حوزه های آبخیز است که با عملیات مدیریت سرزمین و با درنظر گرفتن پارامترهای اکولوژیک و انسانی و ملاحظات اقتصادی و اجتماعی برنامه ها را تبیین می کنند.

به گفته او، مدیریت حوزه جامع آبخیز سعی دارد که با نقش آفرینی تمام دست اندرکاران از جمله جوامع محلی رویکرد مشارکتی مبتنی بر توسعه پایدار، مدیریت سرزمین را لحاظ کنند.

جعفریان ادامه داد: مقوله مدیریت سرزمین نیازمند یک محیط توانمند است و از منظر سیاست گذاری و برنامه ریزی نظارت مبتنی بر حکمرانی خوب، شفاف و اطلاع رسانی است که عملا مدیریت سرزمین را پیچیده می کند به طوریکه با شرایط تغییر اقلیم نیاز است که بازنگری در حوزه های مدیریت سرزمین داشته باشیم تا با سناریوهای مختلف بسته به مدیریت منابع طبیعی از جمله جنگل و مرتع، اقدامات را انجام دهیم.

جانشین مرکز بین المللی مدیریت حوزه جامع آبخیز گفت: این مجموعه سعی دارد از طریق توانمندسازی، فرهنگ سازی یا اصلاح فرآیند تصمیم سازی ادبیات بتوانیم مدیریت نوین سرزمین را تبیین کنیم تا براین اساس با افزایش بهره وری و صرف هزینه های کمتر به این حوزه کمک شود.

خبرنگار: آزاده محبی

نظر شما