شناسهٔ خبر: 66707385 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عباسی: واحدهای دانش‌بنیان گیلان در دولت سیزدهم حدود ۴۰ درصد افزایش یافت

استاندار گیلان گفت: ۶۵ واحد دانش‌بنیان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در استان فعال بود که هم اینک به بیش از ۹۰ واحد رسیده است که این موضوع نشان دهنده افزایش حدود ۴۰ درصدی این واحدها است. استاندار گیلان گفت: ۶۵ واحد دانش‌بنیان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در استان فعال بود که هم اینک به بیش از ۹۰ واحد رسیده است که این موضوع نشان دهنده افزایش حدود ۴۰ درصدی این واحدها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسدالله عباسی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان اظهار کرد: این قابلیت وجود دارد که تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان تا پایان سال جاری به بیش از ۱۳۰ مورد افزایش یابد.

وی به توجه دولت به احیاء واحدهای راکد اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۰۷ واحد صنعتی با کسب پروانه بهره برداری در گیلان با ۷۱ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی افزون بر ۹ هزار و ۸۰۰ نفر راه‌اندازی شد و توسعه صنعتی استان ۱۹ درصد افزایش یافت.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: ۵۸۲ فعال اقتصادی در اقصاد دریامحور شناسایی و کارت بازرگانی دریافت کردند و ۸۴۱ میلیون دلار از مبدا صادرات انجام شده‌است.

وی با بیان اینکه گیلان در صدور مجوزهای الکترونیکی از رتبه چهارم کشوری برخوردار است اظهار کرد: زیرساخت های فیبرنوری در ۵۵ شهر استان فراهم شده که تا دهه فجر امسال باید به صد درصد برسد.

استاندار گیلان در ادامه به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و افزود: همه ظرفیت‌های استان باید برای تحقق این شعار به کار گرفته شود ضمن اینکه موانع سر راه جهش تولید باید برداشته شود و مسئولان دستگاه‍ها این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

وی با تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌ ارزش راهبردی گیلان در کشاورزی، گردشگری و نساجی و پوشاک و ضرورت توجه به زنجیره ارزش افزوده در این بخش‌ها اظهار کرد: بیش از پنج هزار و ۲۰۰ اثرتاریخی از ظرفیت‌های گردشگری استان است که باید برای جذب گردشگر مورد توجه قرار گیرد.

عباسی در بخش دیگری با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مدیران و ارائه گزارش عملکرد اضافه کرد: انعکاس عملکرد مدیران باید مساله محور باشد.

*حدود سه میلیون تن محصول کشاورزی در گیلان تولید می‌شود

معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز در این نشست گفت: حدود سه میلیون تن محصول کشاورزی در گیلان تولید می‌شود و بر اساس برنامه باید یک میلیون تن به این عدد افزوده شود که با تحقق آن یک میلیاد دلار افزایش صادرات خواهیم داشت و ۱۰۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

حسین محمدیان با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان بیشتر و نرخ بیکاری کمتر از میانگین کشوری است افزود: از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۲، ۶۰۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی با ۲۲ پروژه در استان انجام شد که ۲۵ درصد از این مبلغ در دولت سیزدهم رقم خورد.

وی بیان کرد: گیلان در تولید ناخالص بدون نفت از رتبه دوازدهم کشوری برخوردار است.

وی از حضور موفق گیلان در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) گزارشی ارائه داد.

در ابتدای این جلسه از دختران فرزند شهدای مدافع حرم استان گیلان به مناسبت دهه کرامت نیز تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

نظر شما