شناسهٔ خبر: 66707346 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۲۰۰ هزار استخدامی آموزش و پرورش در ۲ سال

اقتصاد ایران: معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در مدت دو سال بیش از ۲۰۰ هزار استخدامی انجام شد.

صاحب‌خبر -
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، قاسم احمدی‌لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش کشور با حضور در سوادکوه در جریان دور دوم سفر ریاست جمهوری با بیان اینکه بعد انقلاب خدماتی که اتفاق افتاده دیده شود، اظهار داشت: متأسفانه نیمه خالی لیوان دیده می‌شود و صدای ناراحتی بلندتر است، آنچه که برای نظام به عنوان سرمایه اجتماعی مهم است داشتن مردم است.

وی با توجه به مطالبه فرماندار سوادکوه درمورد تغییر سطح بیمارستان شهدای زیراب و وضعیت پل پلسفید، یادآور شد: این موضوع پیگیری خواهد شد درمورد پل پل‌سفید نیز در جلسه شورای اداری اعتباری مصوب شد، در شورای اداری بیش از 15 هزار میلیارد تومان برای مازندران بودجه مصوب شد که از این میزان رقم اول بودجه یعنی 5 هزار و 500میلیارد تومان مربوط به حوزه وزارت نیرو است، رتبه دوم 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای بحث راه است که قطعا پل پلسفید در این بودجه دیده شده است‌. هزار و 660 میلیارد تومان نیز برای آموزش و پرورش حدود هزار و 100 میلیارد تومان بحث بهداشت و درمان و حدود هزار میلیارد تومان برای جهاد کشاورزی در نظر گرفته شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درمورد جذب معلم، اظهار کرد: زمانی بود که بیش از 20 هزار کلاس درس معلم نداشت اما در این دو سال بیش از 200 هزار عدد استخدامی داشتیم و علاوه بر بحث کمی بحث کیفی هم مورد توجه است و معلم باید دانا ، وفادار به نظام و متعهد باشد چون الگو است. در کنکور امسال 501 هزار نفر علوم تجربی بیش از 300 هزار نفر علوم ریاضی و فنی، حدود 130 هزار نفر علوم انسانی و بیش از 638 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده بودند.

احمدی‌لاشکی با اشاره به تاثیر شرط معدل در کنکور، اظهار داشت: امسال 50 درصد تاثیر معدل بر نمره کنکور است و پایه‌های دهم و یازدهم نهایی شده و الکترونیکی تصحیح می‌شود. در سال 1401 کل بودجه آموزش و پرورش 152 هزار میلیارد تومان بود که بیش از 50 هزار میلیارد تومان اضافه شد و این منابع باید تامین می‌شد. تنها نباید به بحث معیشت پرداخت بلکه باید به دنبال جایگاه معلم باشیم، قطعا تابستان کلاس ضمن خدمت هم برگزار می‌شود .

حسین کمالی نیز با بیان اینکه هیچ کشوری توسعه پیدا نخواهدکرد و آباد نخواهد شد مگر اینکه نظام آموزشی در مسیر رشد قرار گیرد، تصریح کرد: اگر کشوری به آموزش و پرورش توجه کند آن کشور در مسیر رشد حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درمورد رشد در حوزه‌های مختلف، افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری کشور در حوزه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی زمانی به رشد می‌رسد که  از آموزش و پرورش بگذرد و نیروی انسانی تربیت کند، دستگاه‌های دیگر هم در تربیت نیروی انسانی  نقش دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با قیاس آموزش و پرورش دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های گذشته، عنوان کرد: میزان دقت و توجه دولت سیزدهم به آموزش و پرورش بی‌نظیر است در دولت سیزدهم 200 میلیارد تومان سرانه آموزشی و پرورشی در مدارس و هنرستان‌ها توزیع شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما