شناسهٔ خبر: 66707319 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

معاون حقوقی رئیس جمهور:

کتاب‌های کم‌حجم و جذاب در دسترس عموم قرار بگیرد

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت کتابخوانی در جامعه گفت: لازم است کتاب‌های جذاب، کم‌حجم و خواندنی در مطب پزشکان، مترو و قطار، فرودگاه، ادارات مختلف، مساجد قرار بگیرد؛ این عمل زمینه‌ساز ترویج کتابخوانی در جامعه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمد دهقان جمعه (۲۸ اردیبهشت) در دیدار با یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه و اهمیت توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: فضای مجازی موجب شده توجه به کتاب کمتر شود.

وی با اشاره به اهمیت ارائه کتاب‌های موجز و کوتاه برای توجه بیشتر مردم بر حوزه کتابخوانی گفت: مخاطبان عام به این‌گونه کتاب‌ها بیشتر جذب می‌شوند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ارائه کتاب‌های جذاب، کم‌حجم و خواندنی در مطب پزشکان، مترو و قطار، فرودگاه، ادارات مختلف، مساجد گفت: این عمل زمینه‌ساز ترویج کتابخوانی در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رسیدن قانون به دست مردم یک وظیفه حاکمیتی است، افزود: نیاز است، ناشران به قوانین و مقررات توجه بیشتری داشته باشند.

احمدوند با اشاره به ممانعت از حضور ناشران کتابساز در این دوره از نمایشگاه گفت: فضای بانشاطی در نمایشگاه ایجاد شده است و ناشران و بازدیدکنندگان با سلائق مختلف حضور دارند؛ به‌گونه‌ای که در بخش ناشران آموزشی و کودک با ازدحام زیاد مخاطبان روبه‌رو هستیم و حضور در نمایشگاه را یک ارزش تلقی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان صدا و سیما، روزی ۱۰۰ ساعت برنامه در حوزه نمایشگاه کتاب پخش می‌کند، افزود: دستگاه‌های مختلف، حداکثری پای کار نمایشگاه هستند.

احمدوند با اشاره به اینکه ایران در تولید عنوان کتاب جزو کشورهای برتر دنیاست افزود: در ایران از ۱۶ دقیقه تا یک‌ساعت و نیم با ملاک‌های مختلف سرانه مطالعه داریم که با محاسبه جمعیت فعال کشور به‌جز کودکان و سالمندان این سرانه به بالای یک ساعت در روز رسیده است.

نظر شما