شناسهٔ خبر: 66707295 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نویسنده سه‌گانه «دروازه مردگان» خبر داد؛

رمان جدیدم حال‌وهوای «دروازه مردگان» را دارد

حمیدرضا شاه‌آبادی در گفت‌وگو با ایبنا از انتشار اثر جدید در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کتاب جدیدم حال‌وهوای سه‌گانه «دروازه مردگان» را دارد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا شاه‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا درخصوص کتاب جدید خود گفت: در نمایشگاه عنوان جدید ندارم؛ ولی یک رمان نوجوان جدید دارم که امیدوارم در چند ماه آینده منتشر شود. کتاب جدیدم حال‌وهوای سه‌گانه «دروازه مردگان» را دارد.


این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در پاسخ به این سوال که «ژانر وحشت: آری یا خیر؟» گفت: مسلماً آری. اگر کار باکیفیتی باشد به نظرم امکان خیلی خوبی است. ما معمولاً ادبیات ژانر را جدی نمی‌گیریم؛ در حالی‌که داستان‌های ژانر می‌توانند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند و خواننده‌ها هم از خواندنش لذت می‌برند. در این فرصت کوتاه نمی‌شود از مزایای آن گفت؛ ولی احساس می‌کنم ادبیات خوب ژانری حتماً باید باشد.


برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، درباره وضعیت ژانری‌نویسی در ایران افزود: خوشبختانه دارد بهتر می‌شود؛ احساس می‌کنم روزبه‌روز نویسندگان بهتری دارند کار می‌کنند و آثار بهتری می‌نویسند.


این پژوهشگر از آخرین کتاب پژوهشی‌ای هم که مطالعه کرده است برای مخاطبان ایبنا گفت: کتابی است به اسم «پرسش‌ها را باد می‌برد» با ترجمه مرتضی خسرونژاد. این کتاب مجموعه‌ای از مقالات است درباره آموزش فلسفه به کودکان که به نظرم بسیار کار ارزشمندی است.


به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما