شناسهٔ خبر: 66707141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسئولان در آستانه فصل گرما مشکلات آب را مدیریت کنند

امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال، مسئولانی که وظیفه مدیریت آب شرب را بر عهده دارند، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا مردم استان دچار کم‌آبی نشوند.

صاحب‌خبر -

مسئولان در آستانه فصل گرما مشکلات آب را مدیریت کنند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تبریک میلاد حضرت امام رضا (ع)، ترویج فرهنگ رضوی در جامعه را یک ضرورت دانست و گفت: مسئولان و متولیان فرهنگی، هیئت‌های دینی و مذهبی و مؤسسات فرهنگی موضوع اهمیت فرهنگ رضوی را به‌صورت عمیق بیان کنند تا در جامعه نهادینه شود.

وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه کتاب، تولید کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه آن را وظیفه مسئولان دانست و افزود: کتاب چکیده دانش و محصول عمر نویسنده آن است و هر مقدار ترویج فرهنگ کتابخوانی و تولید کتاب در جامعه بیشتر شود، نشان از رشد علمی جامعه است و باید به این مهم توجه ویژه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه فضای مجازی نمی‌تواند جای فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بگیرد، اضافه کرد: در این حوزه باید اصل کتاب در جامعه عرضه و ترویج شود و حتی کتابخانه دیجیتال نیز نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز موزه و میراث فرهنگی، هویت، شناسنامه و ریشه هر جامعه را بستگی به پیشینه تاریخی آن دانست و اظهار کرد: بوشهر به‌عنوان استان دیانت، ولایت‌مداری، مقاومت و دارالحماسه معرفی شده که دلیل آن داشتن پیشینه تاریخی درخشان در این عرصه‌ها است.

آیت‌الله صفایی بوشهری حفظ، ارائه و استمرار فرهنگ، روحیه و رویه دیانت، ولایت‌مداری و مقاومت استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: استان بوشهر دارای یک هویت تاریخی ارزشمند در این حوزه‌ها است که حفظ و انتقال آن به نسل‌های آینده باید در دستور کار قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان این‌که در موزه، تمدن قدیم و تاریخی آن جامعه عرضه می‌شود، بیان کرد: مسئولان به حفظ میراث فرهنگی و هویت تاریخی توجه ویژه کنند.

وی همچنین بر توجه به وضعیت آب آشامیدنی مردم تأکید کرد و افزود: در آستانه فصل تابستان و در شرایطی که هوا هر روز گرم‌تر و مصرف آب بیشتر می‌شود، مسئولانی که وظیفه مدیریت آب شرب استان بوشهر را بر عهده دارند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت کنند که در تابستان مردم شهر‌ها و روستا‌های استان دچار کم آبی نشوند.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر توجه به اشتغال جوانان استان بوشهر، گفت: مسئولان و متولیان اشتغال همت کنند مشکل اشتغال دختران و پسران برطرف و زمینه اشتغال و بکارگیری آنها فراهم شود.

وی در اولویت قرار گرفتن مساله اشتغال جوانان استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات مهم جامعه گرانی کالا است و این مهم شرایطی را فراهم کرده که مردم در تامین معیشت خانواده دچار مشکل شوند.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: بوشهر یک استان غنی با ظرفیت بالای اقتصادی است و می‌توان با تدابیر اساسی مشکل معیشتی مردم را کاهش داد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، گفت: اقشار مختلف مردم به ویژه بانوان با شرکت در راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب نشان دادند که دنبال فرهنگ اسلامی و عفاف و حجاب هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، عفاف و حجاب را نشان از اسلامیت و صیانت و حفاظت از حریم ارزشمند بانوان دانست.

وی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: نیرو‌های مسلح در عملیات بیت‌المقدس و آزاد‌سازی خرمشهر اقتدار جمهوری اسلامی را نشان دادند و پس از فتح خرمشهر شکست‌های پی در پی ارتش رژیم بعث عراق رقم خورد.

 

<div id="video-display-embed-code_11126938"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236670/11126938?width=620&height=350"></script></div>

نظر شما