شناسهٔ خبر: 66707140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماز جمعه رشت

جوانی جمعیت مستلزم ترویج ازدواج‌های آسان وتغییر نگرش در فرزندآوری + ویدئو

امام جمعه رشت گفت: گیلان در جوانی جمعیت و فرزند آوری آخرین استان کشور است که رفع این بحران جمعیتی وگسترش فرهنگ فرزندآوری نیازمند اقدام جهادی همه دست اندرکاران است.

صاحب‌خبر -
<div id="video-display-embed-code_11124308"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236677/11124308?width=600&height=350"></script></div>

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلی امام خمینی (ره) رشت با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت افزود: گزارش‌های دریافتی از فرزند آوری در جامعه ناخوشایند است که رفع این معضل نیازمند همکاری و نیازمند اقدام جهادی همه دست اندرکاران است.
وی با بیان اینکه گیلان پیرترین استان کشور است، گفت: متاسفانه استان گیلان در فرزند آوری جزو آخرین استان‌های کشور است و این بحران جمعیتی باید با فرهنگ سازی و گفتمان سازی جوانی جمعیت در اولویت کاری مسئولان امر باشد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه زوج‌هایی که در آمد مناسبی دارند به یک یا ۲ فرزند بسنده می‌کنند، تصریح کرد: توصیه، ترویج و تحکیم خانواده از موارد مهم درگفتمان سازی جوانی جمعیت است که باید به آن توجه شود. 
وی؛ ترویج ازدواج‌های آسان و تغییر نگرش در فرزند آوری را از راهکار‌های جوانی جمعیت عنوان کرد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه درگذشته دولت‌های لیبرال کاهش جمعیت را ترویج دادند گفت:این خود بزرگترین ظلمی بود که به کشور شده و استکبار جهانی در تلاش است که نقش مادری زنان ایران را و دیگر کشور‌های مسلمان بگیرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: سوم خرداد روز عزت ایرانیان وذلت غربی‌ها و دشمنان اسلام و نظام است و این عزت همیشه ماندگار است. 
آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به آمارمشارکت مردم در انتخابات و شاخص‌های مدیریتی یک نماینده گفت: پایبندی به انقلاب و قوانین اسلامی، دشمن شناسی، اصلی و فرعی کردن برنامه‌ها و توجه به برنامه‌های اصلی، تلاش برای ساختار بودجه و پرهیز از عزل و نصب‌ها از اهم ویژگی‌های یک نماینده مجلس شورای اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به دغدغه‌های شالیکاران شمال کشور اشاره و تصریح کرد: برای حمایت از کشاورزان و افزایش تولید تا محصول برنج کشاورزان شمالی فروخته نشده نباید برنج وارد کشور شود و تصمیماتی که گرفته می‌شود باید به نفع تولید کنندگان داخلی و بر اساس نیاز کشور باشد.

نظر شما