شناسهٔ خبر: 66707137 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نویسنده رمان آیینی در نمایشگاه کتاب:

«خون‌هایش» روایت کربلا از زبان حضرت زینب(س) است

محمدحسن شاهنگی گفت: «خون‌هایش» روایت کربلا از زبان حضرت زینب(س) است که آغاز این کار عاشورای دو سال قبل بود و پایانش عاشورای سال قبل و بیشتر کتاب در مجالس اباعبدالله الحسین(ع) نوشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رونمایی از کتاب «خون‌هایش» روز جمعه ۲۸ اردیبهشت با حضور محمدحسن شاهنگی، نویسنده کتاب و محمود مطهری‌نیا، منتقد کتاب و متخصص حوزه تاریخ در سالن «گوشه نقد» نمایشگاه کتاب برگزار شد.

در ابتدای نشست، محمدحسن شاهنگی، نویسنده کتاب گفت: کتاب «خون‌هایش» روایت کربلا از زبان حضرت زینب(س) است. آغاز این کار عاشورای دو سال قبل بود و پایانش عاشورای سال قبل و بیشتر کتاب در مجالس اباعبدالله الحسین(ع) نوشته شده است.

او ادامه داد: من به این کار افتخار می‌کنم. روش نگارش را به تاسی از شهید آوینی نوشتم. حجم این کتاب چندین برابر این مقدار بود، اما در بازنویسی‌ها با توجه به حوصله مخاطب امروز، حجمش را کمتر کردم. همچنین این اثر از فیلتر چندین تاریخ پژوهش گذشته و بازنویسی شده است.

نویسنده کتاب «خون‌هایش» تاکید کرد: جامعه ما به قهرمان نیاز دارد. ما در تاریخ خود قهرمان‌هایی داریم که لازم است با زبان امروز به مخاطب امروز بشناسانیم. این کتاب دو قهرمان دارد، یک قهرمان مرد و یک قهرمان زن که رفتار هر دو قابل الگوبرداری برای نسل جدید است.

شاهنگی درباره سختی‌های بازنمایی زندگی معصومان در عصر امروز توضیح داد: نوشتن در مورد زندگی معصومان هم کار سختی است و هم آسان؛ سختی از آن جهت که جایگاه بالاست و نمی‌شود هر حرفی را زد و ملاحظات و حساسیت‌هایی وجود دارد. راحتی از آن روست که منابع دست اول داریم و کار را سهل‌تر می‌کند. کافی است اراده کرده و اندک ذوقی خرج کنید و از صاحب اصلی نیز مدد بجویید، بنابراین جسارت و شجاعت نویسنده لازم است.

این نویسنده عاشورایی اذعان کرد: برکت این کتاب را در زندگی‌ام احساس کردم.

انتهای پیام

نظر شما