شناسهٔ خبر: 66707136 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

زیارت عمره‌گزار فرانسوی پس از طی هشت هزار کیلومتر

یک مسلمان فرانسوی با طی مسیر هشت هزار کیلومتری با پای پیاده، زیارت عمره را به جای آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از خلیج تایمز، محمد بولابیار، مسلمان فرانسوی، اخیراً یک سفر هشت ماهه فوق‌العاده را با پای پیاده برای انجام عمره به پایان رساند و مسافتی بیش از 8000 کیلومتر را طی کرد.

بولابیار، که در فرانسه از پدری تونسی و مادری مراکشی به دنیا آمده است، به خبرگزاری عربستان سعودی گفت: من در جاده با هیچ مشکلی مواجه نشدم، اما بزرگترین چالش آب و هوا بود.

وی افزود: در تابستان حرکت کردم و بهار، پاییز و زمستان را پشت سر گذاشتم و طوفان و رعد و برق را تحمل کردم. در یکی از مراحل سفر، طوفان برف در مرز یونان سفر من را یک هفته به تأخیر انداخت.

او ادامه داد: من در دمای حدود 40 درجه سانتی گراد راه رفتم، اما خوشبختانه همه چیز به آرامی پیش رفت. خیلی خوشحالم که اینجا هستم. آرزوی من از کودکی این بود که بعد از مکه به مدینه مشرف شوم. دیروز با رسیدن به اینجا چشمانم پر از اشک شد. من از دیدار با مردم عربستان خوشحالم. این اولین بازدید من از خلیج فارس است.

بولابیار افزود: در اینجا با استقبال گرمی مواجه شدم. مردم برای ارائه غذا و نوشیدنی در جاده از من پذیرایی و حتی برخی از من دعوت کردند که پیش آنها بمانم. بی‌نهایت خوشحالم که اینجا هستم و این سفر را به پایان رساندم.


بولابیار در پایان گفت: سفر من الهام گرفته از میل به پیروی از پیامبر اسلام و یارانش در استقامت و فداکاری در دستیابی به اهداف فردی بوده است. من همیشه تمایل داشتم که این سفر را انجام دهم. از کودکی یک رؤیا بوده است.  من مشتاق بودم که با پای پیاده به مکه برسم.

وی بر اهمیت پیاده‌روی به عنوان وسیله‌ای برای تقویت روحی و جسمی تأکید کرد.

در سال‌های اخیر موارد دیگری هم از پیاده‌روی‌های طولانی برای انجام حج بوده است. فرید فیادی، مسلمان بریتانیایی در سال 2020 سفر مشابهی را از لندن آغاز کرد تا تصورات غلط رسانه‌های غربی درباره اسلام را از بین ببرد.

همچنین در ژوئن 2022، سفر محمد فوزان، جوان اندونزیایی به مکه بیش از هفت ماه و نیم طول کشید و او نزدیک به 5000 کیلومتر دوچرخه‌سواری کرد.

انتهای پیام

نظر شما