شناسهٔ خبر: 66706945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه یزد: فرزند کمتر آسایش به همراه ندارد

امام جمعه یزد گفت: امروز تعداد فرزندان خانواده‌ها کمتر شده اما زندگی‌های آنها نیز سخت‌تر شده پس نمی‌توان گفت که فرزند کمتر آسایش به همراه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به سالروز ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: کسی که خداوند به او منت بگذارد و بتواند ولایت و معرفت اهل بیت(ع) را داشته باشد، تمام خوبی‌ها را در خود جمع کرده است.

امام جمعه یزد ادامه داد: انس ما ایرانی ها به اهل بیت به ویژه امام رضا(ع) بسیار است و امیدواریم همه ما بتوانیم به نحوی عمل کنیم که رضای خدا و خشنودی امام رضا(ع) را در پی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله جمعیت عنوان کرد: طاغوت و استکبار جهانی امروز نسبت به بندگان خدا اینطور عمل می‌کند که هر چه خدا می‌گوید خلاف آن عمل می‌کند، در قرآن آمده که مال و فرزند می‌تواند وسیله عاقبت بخیری باشد اما فرزندآوری از مواردی است که دشمنان اسلام برای آن تبلیغات منفی می‌کنند.

ناصری از بی‌حجابی نیز به عنوان یک توطئه جهانی یاد کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند ما همواره در محضر خدا معصیت کار باشیم و جامعه ما به فساد و گناه برسد بر این اساس مدام در حال ترویج بی‌حجابی و بی‌بند و باری هستند.

وی تصریح کرد: آنها از سال‌های قبل در مورد کشورهای اسلامی نقشه می‌کشیدند و می‌خواستند جمعیت کم شود به ویژه در مورد شیعیان به همین دلیل یا از نظر اخلاقی روی آنها کار می‌کردند یا از نظر مالی آنها را ضعیف نگه می‌داشتند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: دشمنان برنامه‌ریزی کرده‌اند که جوان نداشته باشیم به مسجد، مدرسه، کارخانه و... برود و باید تلاش کنیم از این شیوه و سبک زندگی برگردیم و نگرانی بابت معیشت و تامین روزی فرزندان را از خود دور کنیم و به خدا توکل داشته باشیم و بدانیم که خدا روزی‌رسان است.

وی یادآور شد: امروز تعداد فرزندان خانواده‌ها کمتر شده اما زندگی‌های آنها نیز سخت‌تر شده پس نمی‌توان گفت که فرزند کمتر آسایش به همراه خواهد داشت.

ناصری از خانواده‌ها خواست تا ازدواج جوانان را تسهیل و آنها را تشویق به فرزندآوری کنند و ایمان داشته باشند که باید به افزایش جمعیت یاران امام زمان کمک کنیم.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: کاهش جمعیت خطری بزرگی که در کمین کشور است و مسئله فرزندآوری امروز برای شیعیان حیثیتی است و نباید در این زمینه بی‌توجهی صورت گیرد باید خطر را احساس کنیم و نباید در این زمینه کوتاهی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بهره‌وری نیز بیان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز در کشور ما وجود دارد این است که از نعمت‌های خدا به درستی استفاده نمی‌کنیم و فکر نمی‌کنیم چطور می‌توانیم از نعمت خدادادی به بهترین نحو استفاده کنیم.

ناصری عنوان کرد: بهره‌وری در انرژی یکی از مسائلی است که باید مدنظر مردم و مسئولان باشد و باید مراقبت شود تا در این زمینه اسراف صورت نگیرد و از همه نعمت‌های خدا به بهترین نحو استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر بیان کرد: هیچکس فکر نمی‌کرد ایرانی‌ها بتوانند خرمشهر را آزاد کنند زیرا عراقی‌ها به نحوی عمل کرده بودند که راه هیچ نفوذی وجود نداشت اما عشق به کشور و امام، مقاومت و اخلاص رزمندگان ما، ایران را به پیروزی رساند و خرمشهر را به ما بازگرداند؛ امروز خرمشهرهای بسیاری در پیش داریم و اگر در برابر دشمن کوتاه بیاییم، بی‌شک ضرر کرده‌ایم.

انتهای پیام/781/.

نظر شما