شناسهٔ خبر: 66706943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید امام جمعه نقده برلزوم اهتمام مردم و مسئولان به جوانی جمعیت

امام جمعه شهرستان نقده برنقش مردم و دولت در آسان گرفتن آیین ازدواج از سوی مردم و ارائه بسته های حمایتی از سوی دولت را در تحقق جوانی جمعیت موثر خواند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان نقده به امامت حجت الاسلام فصیح نیا امام جمعه این شهرستان در محل مسجد جامع برگزار شد .

امام جمعه شهرستان نقده در خطبه اول با اشاره به نامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر با مضمون مراقبت ازهوای  نفس  افزود : نفس جان و روح انسان است که اندیشه آدم به آن وصل است که اعمال و رفتار جان و روح نفس انسان می باشد که شامل چندین نفس بوده که این نفس عماره بوده که امر به گناه می کند که ما باید مواظب این نفس بخاطر ایمان باشیم .

 

حجت الاسلام فصیح نیا در خطبه های دوم با اشاره به سالروز شهادت شهید محمد بروجردی در منطقه ما تصریح کرد این شهید جایگاه ویژه ای در جامعه و بخصوص کردستان داشت و عظمت شهید بروجردی در منطقه نشانگرروحیه  انقلابیگری اوست  و ایشان یکی از موسسان سپاه بود که در یک خرداد ۱۳۶۲ به فیض شهادت نایل آمد .

نماینده ولی فقیه در شهرستان نقده با تبریک دهه کرامت ادامه داد : امام رضا امام رئوف است و مهربانی ایشان در روایات زیادی بارها تکرار شده و هرکسی حرم ایشان  را زیارت کند در رفع مشکلاتش کمک حال وی خواهد بود .

وی با اشاره به روز جمعیت گفت : امروز کاهش جمعیت و فرهنگ تک فرزندی از دغدغه های  رهبر معظم انقلاب است  امروز باید برای جلوگیری از سالمندی جمعیت از برخی اقدامات غلط  از جمله  سقط جنین  باید جلوگیری شود و از همه مهمتر آسان گرفتن آیین ازدواج در جوانی جمعیت نقش مهمی دارد و دولت نیز باید در این خصوص با بسته های حمایتی زمینه های فرزند آوری را مهیا کند .

نظر شما