شناسهٔ خبر: 66706763 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رقیب جدید استارلینک پرتاب شد

۵۲۱مین پرتاب فضایی خانواده‌ی لانگ‌مارچ(اولین ماهواره‌ی اثبات فناوری اینترنت فضایی چین) به عنوان نخستین گام برای رقابت با خدمات منظومه‌ی ماهواره‌ای استارلینک به فضا پرتاب شد. ۵۲۱مین پرتاب فضایی خانواده‌ی لانگ‌مارچ(اولین ماهواره‌ی اثبات فناوری اینترنت فضایی چین) به عنوان نخستین گام برای رقابت با خدمات منظومه‌ی ماهواره‌ای استارلینک به فضا پرتاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ ۵۲۱مین پرتاب فضایی خانواده‌ی لانگ‌مارچ از آن جهت ویژه بود که اولین ماهواره‌ی اثبات فناوری اینترنت فضایی چین، به عنوان نخستین گام برای رقابت با خدمات منظومه‌ی ماهواره‌ای استارلینک به فضا پرتاب شد.

ماهواره‌ی اسمارت اسکای‌نت-۱ (Zhihui Tianwang-۱، ۰۱) که با ایده‌ی اولیه‌ی دانشگاه چین‌خوا و مشارکت گروه فناوری الکترونیک چین و آکادمی علوم چین، در مجموعه‌ی علوم و فناوری‌های هوافضایی چین (CASC) توسعه داده شده، از پایگاه فضایی شی‌چانگ توسط حامل لانگ‌مارچ-۳بی به مدار ۲۰هزار کیلومتری زمین (مدار MEO) جایی که تنها ماهواره‌های موقعیت‌یابی و ناوبری حضور دارند پرتاب شد. 

در گام اول قرار است ۷ ماهواره به این ماهواره ملحق و در پرواز هماهنگ قرار گیرند که البته امکان افزایش اعضای منظومه به ۱۶ و یا ۳۲ فروند نیز وجود دارد.

این منظومه همچنین قابلیت ترکیب با ابرمنظومه‌های دیگر چین (گوآوانگ و جی۶۰استارلینک، هر کدام با بیش از ۱۲۰۰۰ ماهواره) و همچنین ماهواره‌های زمین‌آهنگ این کشور را نیز در آینده دارد. 
این شبکه‌ی تجمیعی فضاپایه امکان ارائه‌ی خدمات ارتباط اینترنتی به هر نوع کاربر و سناریو و حوزه‌ی کاربری در سرتاسر جهان را خواهد داشت.

در مأموریت اخیر، ارتباط دوسویه‌ی لیزری بین‌ماهواره‌ای و ارائه‌ی خدمات اینترنتی مبتنی بر نیاز کاربر در نقاط مختلف زمین مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

 

نظر شما