شناسهٔ خبر: 66706461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی:

بناب، شهرستانی رو به توسعه و پیشرفت است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بناب، شهرستانی رو به توسعه و پیشرفت و آرامش و در همه شاخص ها رو به رشد است، گفت: امیدوارم در سال جاری بتوانیم به تامین منابع مالی و تکمیل همه طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی شهرستان کمک کنیم.

صاحب‌خبر -

مالک رحمتی در جلسه شورای اداری بناب در سفر شهرستانی به آن افزود: سال جاری برای هشت طرح مدرسه سازی شهرستان با ۶۰ کلاس درس بودجه خوبی می‌گذاریم که تا پایان سال به پایان برسد.

وی با قدردانی از مردم و مسئولان بناب که همواره در صحنه‌های انقلاب مشارکت فعال داشته‌اند، اضافه کرد: با توجه به اینکه دولت در حال ورود به سال چهارم فعالیت آن است، اکنون فصل بهره برداری از طرح‌های شروع شده در دولت مردمی است.

رحمتی ادامه داد: امیدوارم در مدت باقیمانده، طرح‌های در دست اجرای شهرستان بناب به بهره برداری برسند و در این راستا هفته آینده ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه، ورزش و بهداشت شهرستان واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال جاری حدود ۸۰۰ میلیارد تومان طرح در شهرستان کار می‌شود، بیان کرد: همه‌ جای استان برای ما مهم است و گلایه تولیدکنندگان شهرستان بناب از بابت تسهیلات تبصره ۱۸ از سوی دبیر شورای هماهنگی بانک، پیگیری و برطرف می‌شود.

وی با یادآوری اینکه‌۶۲۰ میلیارد تومان مصوبات سفر رییس جمهوری برای بناب می‌باشد، تشریح کرد: مدیرکل امور مالیاتی استان نسبت به مشکلات مربوط به ارزش افزوده تولیدکنندگان شهرستان بناب اقدام‌ کند.

نماینده عالی دولت مردمی در آذربایجان شرقی با اشاره به وجود طرح‌های نیمه تمام در بناب خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که به دنبال حداکثر پیشرفت فیزیکی طرح‌هایشان در حداقل زمان ممکن هستند، از قانون مولدسازی استفاده کنند.

وی افزود: از محل مالیات ارزش افزوده ۱۳۵ میلیارد تومان به شهرداری بناب و دهیاری‌های این شهرستان پرداخت شده است.

رحمتی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «سال جهش تولید با مشارکت مردمی» گفت: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردمی، سند عملیاتی آن در استان تهیه شده که برش شهرستانی آن نیز به زودی تهیه می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بافت فرسوده بناب از فرماندار خواست ستاد بازآفرینی بناب برای تصمیم گیری درباره بافت فرسوده تشکیل شود.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور مردم در این سفر برای بیان مشکلاتشان به بنده، بعد از پایان سفر شهرستانی، دیدار مردمی فرماندار به مدت دو سه روز برای رسیدگی به مشکلات مردم برگزار شود.

 تاکید بر اولویت حل مشکل آب بناب

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر لزوم تامین نقدینگی برای احداث مخازن آب مورد نیاز شهر بناب گفت: مدول دوم تصفیه خانه بناب نیز مهم است که با ساخت آن فشار بر چاه های آب و آب مصرفی کاهش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: در کاهش ناترآزی آب و برق، ورود بخش خصوصی برای تولید در این عرصه به نسبت سرمایه گذاری ۶۰ به ۴۰ درصد گریزناپذیر است.

رحمتی با یادآوری اینکه شهر بناب در ۳۳ روز از سال مشکل آب شرب دارد، افزود: حفاری چاه برای پایداری آب شرب نیز از نظر فنی در مدت یک ماه بررسی و نتیجه آن گزارش شود.

وی همچنین با اشاره به رقم قابل توجه هدر رفت آب شرب در شبکه آب بناب اضافه کرد: نتیجه بررسی‌های فنی و کارشناسی راهکارهای کاهش هدررفت آب شرب بناب نیز در مدت یک ماه ارائه شود.

وی ادامه داد: با هزار مشکل آب تهیه می‌کنیم، اما بخش قابل توجهی از آن را به دلیل فرسودگی شبکه یا دلایل دیگر از دست می‌دهیم.

نماینده عالی دولت مردمی در آذربایجان شرقی اضافه کرد: پنج روستای دارای مشکل آب شرب شهرستان نیز تامین منابع مالی و تا پایان سال مشکل شان برطرف شود.

وی با اشاره به بازدیدش از طرح احداث کنارگذر شرقی ۲۰ کیلومتری بناب نیز گفت: این طرح ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از ماده ۵۶ دارد، ۲۰ میلیارد تومان برای تملک سه کیلومتر ابتدایی آن هزینه شده و بقیه اعتبار مورد نیاز آن نیز به نسبت تحویل صورت وضعیت داده می‌شود.

رحمتی بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار لازم برای تملک قطعه اول این طرح را نیز ما از سازمان برنامه و بودجه پیگیری می کنیم.

وی افزود: طرح ساخت کنارگذر، مشکل پول ندارد، بلکه مشکل آن ضعف نظارت، مشاور و پیمانکار است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در دست ساخت بناب با وضعیت فعلی به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد، از نهادهای متولی خواست که تدبیری جدی برای تسریع در ساخت آن از قبیل فازبندی کردن اجرای طرح بیندیشند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مشکل کمبود پزشک بیمارستان بناب نیز از راه برون سپاری حل و فصل شود، اضافه کرد: نهضت ملی مسکن در بناب پیشرفت خوبی نداشته است.

وی تاکید کرد: احیای شهرک ولیعصر بناب از ضروریات است و می توان با احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در آن نسبت به خروج شهرک از فراموشی اقدام کرد.

وی گفت: فرماندار بناب در یک هفته آینده نسبت به تعیین تکلیف اراضی نهضت ملی مسکن و تعیین تکلیف شهرک ولیعصر با همکاری راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری اقدام کند.

وی افزود: هر چه از دستمان برآید برای احیای شهرک ولیعصر بناب به عنوان بخشی از محدوده شهر بناب انجام می‌دهیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در این شهرک جانمایی شود، اضافه کرد: می‌توان بخش قابل توجهی از ناترآزی نهضت ملی مسکن را در بافت فرسوده بناب جانمایی کرد.

انتهای پیام 

نظر شما