شناسهٔ خبر: 66706020 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نقش بی‌بدیل مربی‌گری در پیشرفت ورزش و تحکیم بنیان خانواده/ "پرویزخان"، نمونه‌ای از تأثیر رفتارهای اخلاقی و حرفه‌ای مربیان

وزیر ورزش و جوانان اهمیت مربیگری را در عرصه‌های مختلف زندگی و به‌ویژه در ورزش قهرمانی برجسته ساخت و بر نقش آن در تحکیم بنیان خانواده و تربیت نسلی مقاوم و متعهد تأکید کرد. وزیر ورزش و جوانان اهمیت مربیگری را در عرصه‌های مختلف زندگی و به‌ویژه در ورزش قهرمانی برجسته ساخت و بر نقش آن در تحکیم بنیان خانواده و تربیت نسلی مقاوم و متعهد تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، کیومرث هاشمی در جریان اختتامیه دوره‌های تربیت مربی خانواده با عنوان حدیث زندگی که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به قدمت بیش از صد سال مربیگری در ایران، اظهارکرد: مربیان واقعی الهام‌بخشی‌های خود را از پروردگار دریافت می‌کنند و این صفت را به ورزشکاران منتقل می‌سازند.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و تأثیر مربیگری در آن زمان، بر اهمیت سبک زندگی اسلامی و تأثیر آن بر فرهنگ و خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: مربیگری نه تنها در ورزش بلکه در تمامی جنبه‌های زندگی نقشی کلیدی دارد و می‌تواند به تحکیم بنیان خانواده و تربیت نسلی مقاوم کمک کند.

وزیر ورزش و جوانان، با اشاره به فیلم سینمایی "پرویزخان"، نمونه‌ای از تأثیر رفتارهای اخلاقی و حرفه‌ای مربیان بر ورزشکاران و جامعه را مطرح کرد و اظهار کرد: ورزشکاران موفق، پشتوانه‌ای از مربیان با اخلاق و حرفه‌ای دارند که آن‌ها را به الگوهایی برای جامعه تبدیل می‌کند.

هاشمی در ادامه با اشاره به نقش مربیان در دوران دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: مربیان، فرماندهان جبهه‌ها شدند و با تعلیم اصول و احکام اخلاقی، به رزمندگان کمک کردند تا در مسیر حق قدم بردارند. 

وی همچنین به تأثیرات مثبت جبهه‌ها بر جامعه اشاره کرد و گفت: این تأثیرات نه تنها در محیط خانواده بلکه در محیط‌های آموزشی و اجتماعی نیز مشهود است و از اینگونه تاثیرات می توان به تقویت فرهنگ ایثارگری و شهادت کمک کرده‌اند، که این امر همچنان در میان جوانان ما وجود دارد و در مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله به خوبی قابل مشاهده است و این موضوع در مواردی دیگری همچون تربیت نسل مقاوم، تربیت فرزندان بر اساس احکام و قواعد اسلامی، باز تعریف هویت ملی، تحمل فقدان و تببین نقش‌ها در خانواده اشاره کرد.

هاشمی همچنین به دیدار خود با مادر شهیدان زین العابدین در ابتدای دهه کرامت اشاره کرد و اظهار کرد: این دیدار تأکیدی بر دغدغه‌های فرهنگی مادران شهدا و تأثیرات عمیق آن بر جامعه بوده است. 

وی افزود: تمام فرماندهان ما در دفاع مقدس، مربیانی خوب برای رزمندگان و نیروهای خود بوده‌اند و این مربیگری به تربیت نسلی مقاوم و متعهد منجر شده است که امروزه نیز در مواجهه با چالش‌های مختلف، این میراث ارزشمند را به نمایش می‌گذارند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزشکاران ما باید از دل خانواده‌هایی بیرون بیایند که به اصول و ارزش‌های اسلامی پایبند هستند و این امر می‌تواند به تحقق ورزشکارانی در تراز انقلاب اسلامی منجر شود، بیان کرد: باور ما بر این است که تنها راه تقویت بنیان خانواده، ازدواج است و این امر می‌تواند به تربیت نسلی مقاوم و متعهد کمک کند. 

انتهای پیام/

خبرنگار: حمیدرضا مروی پور

نظر شما