شناسهٔ خبر: 66705363 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خطیب نماز جمعه تهران:

بابت تعطیلی شنبه‌ها از مجلس گله داریم/ در طراحی پوشاک ضعیف هستیم و از کار‌های غربی کپی می‌شود

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: بابت تعطیلی شنبه‌ها از مجلس گله داریم و البته امیدواریم شورای نگهبان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: خدا را شکر باران رحمت الهی سراسر میهن را گرفت. انشاءالله سال پُر بارشی پیش رو خواهیم داشت. برخی مناطق به‌خصوص مشهد مقدس گرفتار سیلاب شد و غافلگیری رخ داد، با خانواده جان باختگان همدردی می‌کنیم و انشاءالله برای مسئولان این یک درس باشد؛ سال‌هایی کم بارش بود؛ باید آمادگی باشد تا خسارت‌های جانی کم باشد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی (ره) گفت: به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب، حال و هوای کتابخوانی در کشور حاکم است و به همین مناسبت از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمازجمعه و سخنرانی قبل از خطبه‌ها تشکر و از برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب تقدیر می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه فرصت برگزاری نمایشگاه کتاب، یاد کتابخوانی و مطالعه را در کشور زنده می‌کند، افزود؛ راهی جز مطالعه مفید برای رشد فرهنگی نداریم. جزو معدود کشور‌هایی هستیم که با این کیفیت و کمیت این رخداد در آن برگزار می‌شود و حضور رهبر فرزانه با این میزان علاقه به کتاب برای جوانان یک فرصت تاریخی است.

وی درباره تصویب طرح تعطیلی شنبه ها توسط مجلس گفت :گله‌ای دارم بابت تعطیلی شنبه‌ها در مجلس آن هم در شرایط فعلی . حتما آن ها دلایل خاص خود را داشتند و شورای نگهبان در این مسئله فرصت دارد این موضوع را حل و فصل کند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری درباره موضوع حیاتی جمعیت گفت: برای شرایطی که ما در آن قرار داریم هر روز، روز جمعیت است و همه مردم و مسئولین در این زمینه وظیفه دارند. ما باید در این زمینه بیشتر اقدامات عملی داشته باشیم.

وی درباره مشکل مسکن در کشور گفت: در تهران ۵۱ درصد مستاجر هستند؛ در کشور این عدد ۳۱ درصد است که بسیار بزرگ است. بهبود این وضعیت باعث بهتر شدن حال مردم می‌شود. از مجلس یازدهم تشکر می‌کنیم که در روز‌های پایانی خود قانونی را در باب بهبود شرایط مسکن تصویب کرد.

او اظهار کرد: همکاری خوب میان مجلس و دولت و شورای نگهبان باعث اجرایی شدن قوانین درست می‌شود و از همه عزیزان که برای این قانون اقداماتی انجام دادند تشکر می‌کنیم؛ اکنون مطالبه ما اجرای این قانون است.

وی درباره موضوع پوشش و حجاب گفت: این موضوع فرهنگی است. پنج و نیم درصد از سبد مصرفی هزینه زندگی مردم مربوط به پوشاک و حجاب است و از دو جهت این موضوع مورد عنایت است. دشمنان ما می‌دانند و به دلیل بازار فعال این موضوع توجه خاصی به پوشاک و پوشش ما دارند. در بازار پوشاک حجم قابل توجه‌ای قاچاق و واردات در حال انجام شدن است. در همه موارد در این زمینه نیازمند اعمال شاخص‌های حکمرانی دینی و اسلامی و ایرانی هستیم.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: متاسفانه در طراحی پوشاک ضعیف هستیم و بیشتر کپی از کار‌های غربی می‌کنیم. دشمن فعال است که ذائقه جوانان ما را تغییر دهد، مجموعه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش ما باید به این مسئله توجه داشته باشند. سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باید در این زمینه مراقب باشند.

وی درباره غزه گفت: رژیم صهیونیستی در وضعیت خفت بار است. هفت و نیم ماه شاهد مقاومت ملت مظلوم فلسطین هستیم. 

نظر شما