شناسهٔ خبر: 66704948 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

معاون وزیر ارتباطات: رقابت میان اپراتورها در توسعه فیبرنوری به سود مردم خواهد بود

قائم مقام وزیر ارتباطات در امور ارتباطات، فعالیت اپراتورها برای اجرای فیبرنوری در استان‌ها را زمینه ساز رقابت سازنده میان اپراتورهای فعال دانست و تصریح کرد: همانطور که ورود اپراتور دوم در عرصه ارتباطات سیار سبب ایجاد رقابت، افزایش کیفیت و رضایت مردم شد، فعالیت اپراتورها در عرصه اجرای فیبرنوری نیز منجر به همین نتیجه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، امیر لاجوردی، قائم مقام وزیر ارتباطات در امور ارتباطات که جهت بررسی میدانی پیشرفت پروژه فیبرنوری به استان گیلان سفر کرده در جلسه با استاندار گیلان، عنوان کرد: رئیس محترم جمهور در بازدید اخیر خود از وزارتخانه دو مطالبه مهم افزایش کیفیت اینترنت و رشد اقتصاد دیجیتال را مطرح کردند.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات در این راستا دو اقدام اصلی در نظر دارد که یکی از آن‌ها طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها است، بر همین اساس با توجه به مذاکره با شرکت فناپ مقرر شده است که شهر رشت تا پایان خردادماه و کل استان گیلان تا پایان تابستان جاری به شبکه فیبرنوری متصل شود.

وی افزود: موضوع بعدی ما تکمیل پوشش اینترنت روستایی است که انتظار می‌رود با همکاری همه دستگاه های مسئول تا دهه مبارک فجر تکمیل شود. تاسیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان هم برنامه وزارت ارتباطات برای توسعه اقتصاد دیجیتال در این استان است که امیدوارم با همکاری همدلانه دستگاه های مختلف در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

رئیس سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی فعالیت دو اپراتور برای اجرای فیبرنوری در استان گیلان را زمینه ساز رقابت سازنده میان دو اپراتور فعال دانست و تصریح کرد: همانطور که ورود اپراتور دوم در عرصه ارتباطات سیار سبب ایجاد رقابت، افزایش کیفیت و رضایت مردم شد، فعالیت دو اپراتور در عرصه اجرای فیبرنوری نیز منجر به همین نتیجه خواهد شد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان که برای گرامیداشت روز ارتباطات در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور یافته بود نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: بنده برای قدردانی از تلاشگران حضور ارتباطات امروز در این مکان حاضر شدم.

وی در ادامه اضافه کرد: امروز در دنیا ارتباطات نقش کلیدی دارد و مسائل مربوط به آن مانند هوشمند سازی شهر و ... وابسته به توسعه ارتباطات است. مردم اکنون مایل هستند که در کوتاه ترین زمان به مقصد برسند چه در عرصه حقیقی چه در فضای مجازی که لازمه آن توسعه ارتباطات است.

معاون وزیر ارتباطات: رقابت میان اپراتورها در توسعه فیبرنوری به سود مردم خواهد بود

این مقام مسئول تاکید کرد: ما امروز باید برای ساختن فردای خود تلاش کنیم، برای همین نیاز است که براساس علم و دانش روز عمل کنیم تا در آینده از آن استفاده کنیم بنابراین نمی‌توان با فناوری چند دهه قبل برای آینده بهتر تلاش کرد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: فناوری امروز در عرصه های مختلف نقش آفرین جدی است، برای مثال در عرصه علم و دانش که دانش آموزان و دانشجویان برای انجام امور علمی خود از فناوری روز انجام می‌دهند.

عباسی در ادامه عنوان کرد: در مسیر پیشرفت گیلان هیچ مانعی برای توسعه وجود ندارد و هر زمان چالشی هم به وجود بیاید به محض اطلاع جهت رفع آن پیگیری لازم را خواهم کرد.

این مقام مسئول افزود: توسعه خدمات دولت باعث می‌شود که اتفاقات بسیار مثبتی در جامعه را شاهد باشیم، برای مثال شروع به کار پست بانک در روستاها یکی از دلایلی بود که جریان مهاجرت به شهرها از روستاها را در گیلان کاهش داد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: رقابت مسئله مهمی است و همانطور که قائم مقام وزیر ارتباطات مطرح کردند، موجب رشد خواهد شد،

عباسی در خاتمه گفت: نقش روابط عمومی در وزارت ارتباطات مهمترین جایگاه را دارد، معتقدم رئیس جمهور نیز بر همین اساس در هفته ارتباطات در این وزارتخانه حضور پیدا کردند، بنده هم به تاسی از ایشان در هفته ارتباطات در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور پیدا کردم.

انتهای پیام

نظر شما