شناسهٔ خبر: 66703747 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری از شهروندان با پیامک «یارانه معیشتی ویژه دهه کرامت»

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان «یارانه معیشتی دولتی ویژه دهه کرامت» هشدار داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روش‌های متعدد کلاهبرداران سایبری، اظهارکرد:‌ کلاهبرداران و مجرمان در فضای مجازی از هر بهانه، مناسبت و فرصتی برای تحقق اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند و هربار تحت عناوینی نظیر بسته اینترنت رایگان، یارانه معیشتی، سهام عدالت و ... اقدام به ارسال لینک‌های آلوده برای شهروندان کرده تا بتوانند از آنان کلاهبرداری کنند. اقدامی که با یک راهکار ساده می‌توان با آن مقابله کرد و آن بی‌توجهی به چنین پیام‌هایی است.

وی با بیان اینکه در ایام دهه کرامت نیز پیامک‌هایی تحت عنوان یارانه معیشتی دولت برای برخی از دارندگان تلفن همراه ارسال شده است، گفت: در انتهای این پیام‌ها لینکی قرار گرفته که از کاربران می‌خواهد وارد آن شوند. این لینک‌ها در واقع یا حاوی بدافزار و ویروس بوده و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات گوشی تلفن همراه کاربران ایجاد می‌کند یا کاربران را به سمت صفحات فیشینگ و خالی کردن حساب بانکی آنان هدایت می‌کند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا ادامه داد: در همین راستا لازم است که کاربران توجه داشته باشند که به هیچ عنوان وارد لینک‌هایی که با سرشماره شخصی یا نامشخص ارسال شده نشوند و پیام را حذف کنند. همچنین توجه داشته باشند که اگر چنین پیامی در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال شد توجهی به آن نداشته باشند چرا که دستگاه‌های دولتی و ... اطلاعیه‌های خود را شخصا در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها برای مردم ارسال نمی‌کنند. در این شرایط از مردم می‌خواهیم که اخبار مربوط به بسته‌ها و یارانه‌های معیشتی را نیز از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

رجبی اضافه کرد: ماموران پلیس فتا نیز نسبت به گشت‌زنی در فضای مجازی و بررسی گزارش‌های مردمی اقدام خواهند کرد و علاوه بر مواردی که فردی که اقدام به شکایت کرده باشد، با موارد جرائم آشکار نیز برخورد خواهند کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما