شناسهٔ خبر: 66703694 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

اخبار کوتاه کتاب هرمزگان؛

مانع زدایی از پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس با شورای شهر/ نشست کتابخوان در میناب برگزار شد

هرمزگان - مانع زدایی از پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس با حضور شورای شهر، نشست کتابخوان در میناب و... عناوین مهمترین اخبار کوتاه کتاب و ادبیات هرمزگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، بسته فرهنگی کوتاه از کتاب در هرمزگان، به فعالیت‌های کتاب‌محور اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در سراسر این استان شامل مانع زدایی از پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی دستگاه برتر نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده با محوریت کتاب و کتابخانه، برگزاری ویژه برنامه‌های کتاب‌محور دهه کرامت در جزیره هرمز و نشست کتابخوان و کافه کتاب در میناب می‌پردازد.

مانع زدایی از پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان به منظور مانع زدایی از تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس، میزبان اعضای شورای شهر بندرعباس بود.

جمعی از اعضای شورای شهر بندرعباس به اتفاق فرشاد محمدی و معاونان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان از پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس، در راستای رفع موانع تکمیل و افتتاح بزرگ‌ترین پروژه کتاب محور هرمزگان بازدید کردند.

یعقوب دبیری نژاد نائب رئیس شورا، عیسی عباسی و فریده عامری از اعضای شورای شهر بندرعباس از پروژه کتابخانه مرکزی بازدید کردند.

اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی دستگاه برتر نشر ارزش‌های دفاع مقدس

با اعلام رسمی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان، اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان به عنوان دومین دستگاه برتر استانی در اجرای برنامه های فرهنگی حوزه دفاع مقدس و تکریم خانواده شهدا معرفی شد.

طی جلسه‌ای که به ریاست احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولین در استانداری هرمزگان برگزار شد؛ اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان به عنوان دومین دستگاه برتر استانی در اجرای برنامه های فرهنگی حوزه دفاع مقدس و تکریم خانواده شهدا معرفی شد.

کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده با محوریت کتاب و کتابخانه

به مناسبت دهه کرامت و جوانی جمعیت، کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده با محوریت کتاب و کتابخانه شادروان نصرت ملایی شهرستان پارسیان برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارسیان از برگزاری کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده با همکاری اداره بهزیستی شهرستان پارسیان در کتابخانه نصرت ملایی خبر داد.

مرضیه دیلمی نژاد بیان کرد: خانواده به عنوان مهم‌ترین پایگاه اجتماعی که اصول پایه‌ای و ریشه‌ای در آن شکل می‌گیرد دارای اهمیتی ویژه است و تحکیم این بنیان در ایجاد آرامش و آینده‌ای روشن برای خانواده و فرزندان نقشی موثر، ماندگار و تاثیر گذار دارد.

وی ادامه داد: هدف این کارگاه آموزشی، اهمیت به بنیان خانواده و نقش تاثیرگذار آن در ایجاد جامعه‌ای شاد و امن بود.

«امید ستاری»؛ مدرس کارگاه آموزشی نیز در این کارگاه به اهمیت روابط میان زوجین و حل تعارضات میان آنان در ایجاد محیطی امن و آرام برای خود و فرزندان اشاره کرد.

وی با آموزش تکنیک‌ها و مهارت‌های حل تعارضات موجود میان زوجین گفت: وجود تعارض و اختلاف نظر امری عادی در روابط تلقی می‌شود که در این میان آنچه مهم است، یادگیری حل این تعرضات است.

برگزاری ویژه برنامه‌های کتاب‌محور دهه کرامت در جزیره هرمز

به همت کتابخانه عمومی ملاصدرا ویژه برنامه‌های کتاب‌محور دهه کرامت در هرمز برگزار شد.

مسئول کتابخانه ملاصدرای این بخش از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت گرامی‌داشت دهه کرامت در هرمز خبر داد.

رازیه زرنگاری با اشاره به ولادت حضرت معصومه، روز دختر و همچنین ایام مبارک و پر برکت دهه کرامت عنوان کرد: در این ایام که عطر رضوی به واسطه میلاد انوار الهی به مشام می‌رسد، موقعیتی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) با کتاب و کتابخانه فراهم شده است و کتابخانه‌ها باید از این فرصت‌ها برای هر چه بیشتر و بهتر زنده نگه داشتن این فرهنگ ناب محمدی استفاده ببرند و برنامه‌های فرهنگی متنوعی را برگزار کنند.

وی افزود: به منظور گرامی‌داشت دهه کرامت کتابخانه ملاصدرا برنامه‌های مختلفی با حضور پر شور دختران از جمله: «جشن کتاب»، «جشن روز دختر»، «قصه گویی»، «نمایش عروسکی»، «بازی»، «نقاشی»، «شعرخوانی»، «معرفی کتاب» و «پرواز بادکنک ها به یاد دختران غزه» برگزار کرد و از تمامی دختران شرکت کننده نیز تقدیر شد.

نشست کتابخوان و کافه کتاب در میناب

به همت کتابخانه عمومی شهید بهشتی میناب، نشست کتابخوان، کافه کتاب و اجرای سرود رفیق شهیدم در مدرسه مکتب نرجس این شهرستان برگزار شد.

زینب بارانی مسئول کتابخانه شهید بهشتی میناب گفت: این نشست به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با هدف انس با کتاب و به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده و تقویت مهارت خواندن و ارائه مطلب توسط دانش آموزان برگزار شد.

وی افزود: در این نشست شش نفر از دانش آموزان به معرفی کتاب‌های مطالعه شده خود به دیگران پرداختند: کتاب‌های «قصه ما مثل شد»، «شهید عشق»، «حکایت های پندآموز شیخ بهایی»، «قصه‌های ناز شب»، «دختری که ماه را نوشید» و «نحسی ستارگان» توسط دانش آموزان معرفی شد.

این کتابدار هرمزگانی اضافه کرد: «اجرای سرود رفیق شهیدم» توسط گروه سرود مدرسه و «کافه کتاب» از دیگر برنامه‌های اجرایی توسط دانش‌آموزان پایه ششم مدرسه مکتب نرجس شهرستان میناب در این نشست بود.

نظر شما