شناسهٔ خبر: 66703497 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ایالات متحده و متحدانش از حذف صهیونیست‌ها ترسیدند

بازی کثیف اینفانتینو برای فرار اسرائیل از تعلیق؛ لغو رای‌گیری نهایی در اجلاس صبح امروز/ فیفا گروگان آمریکا/ تاج اعتراض می‌کند یا دوباره غیب می‌شود؟

باید دید آیا تاج بلافاصله به این سیاسی‌بازی کثیف اینفانتینو اعتراض می‌کند یا با سکوت اجلاس بانکوک را ترک کرده و بار دیگر منافع فردی خودش را ترجیح می‌دهد و با لبخند در یک عکس یادگاری با رییس فیفا، به تهران برمی‌گردد؟!

صاحب‌خبر -

بازی کثیف اینفانتینو برای فرار اسرائیل از تعلیق؛ لغو رای‌گیری نهایی در اجلاس صبح امروز/ فیفا گروگان آمریکا/ تاج اعتراض می‌کند یا دوباره غیب می‌شود؟

در اقدامی عجیب که بوی لجن سیاست از آن به مشام می‌رسد، رای‌گیری بر سر طرح تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در فیفا به آینده موکول شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در حالی‌که طی اجلاس امروز فیفا در بانکوک تایلند، همه چیز در مورد رای‌گیری و تصویب نهایی اعضای فدراسیون جهانی فوتبال برای تحریم رژیم اشغالگر و کودک کش اسرائیل فراهم بود، رئیس سوئیسی فیفا برنامه را تغییر داد و این رای‌گیری را از قلمرو آسیا و جو آماده آن، خارج کرد!

جنایات چند ماه اخیر اسراییل، کشورهای دنیا را به این اجماع رسانده بود که اسرائیل صلاحیت حضور در مسابقات را ندارد و پیشنهاد تعلیق فوتبال این رژیم جعلی ، روز گذشته با حداکثر آرا در کنفدراسیون فوتبال آسیا تصویب شد. گفتنی است، ای اف سی بزرگ ترین کنفدراسیون فوتبال دنیاست که ۴۷ رای دارد.

همین رای قاطع آسیایی‌ها، رئیس فیفا و نهادهای سیاسی به خصوص آمریکا و چند کشور اروپایی حامی اسرائیل را ترساند و آنها شبانه، این رای‌گیری را از دستور کار فیفا خارج کردند.

با اعلام جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، برای موضوع بررسی تعلیق رژیم صهیونیستی در این نهاد تیم حقوقی مستقلی تشکیل و تصمیم‌گیری درباره این موضوع نیز به نشست چهارم مرداد ماه فیفا موکول خواهد شد! در حالی که برای حذف روسیه از رقابت‌های مقدماتی یورو و جام جهانی، چنین بررسی های حقوقی انجام نشده بود.

 این موضوع طبق برنامه قبلی قرار بود در آخرین روز کنگره بانکوک تایلند بررسی شود. ردپای مافیایی اسرائیل و آمریکا در این تصمیم به وضوح قابل رویت است و بار دیگر ثابت شد که فوتبال دنیا و تشکیلات اداره آن یعنی فیفا به سیاست آلوده است.

به نظر می‌رسد، شعارهای این نهاد درباره مبارزه با دخالت سیاست در فوتبال، فقط یک ابزار علیه دولت هایی است که فدراسیون جهانی و مافیای پشت آن تمایلی به قدرت‌گیری آنها ندارند.

آمریکا، سال هاست که مهم ترین رشته ورزشی روی کره زمین را گروگان گرفته و مانع پرداخت پاداش‌ها، جوایز  و حتی دستمزد داوران ایرانی از سوی فیفا و کنفدراسیون آسیا می‌شود تا از این طریق روی ورزشکاران و جامعه فوتبال ایران فشار وارد کند.

روز گذشته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران ـ که در بانکوک محل اجلاس فیفا به سر می‌برد ـ پس از پیروزی در مراسم رای‌گیری قاره‌ای با همتای فلسطینی خود دیدار کرد و اطمینان داد که وحشی‌گری دشمن صهیونیستی، پاسخ محکمی از سوی کشورهای حق طلب دنیا دریافت خواهد کرد؛ اما بار دیگر ثابت شد او به عنوان نایب رئیس قاره، هنوز جریان پشت پرده فیفا را نشناخته و تنها به گرفتن عکس یادگاری با اینفانتینو بسنده می‌کند.

بازی کثیف اینفانتینو برای فرار اسرائیل از تعلیق؛ لغو رای‌گیری نهایی در اجلاس صبح امروز/ فیفا گروگان آمریکا/ تاج اعتراض می‌کند یا دوباره غیب می‌شود؟

باید دید آیا تاج بلافاصله به این بازی کثیف سیاسی اینفانتینو اعتراض می‌کند یا با سکوت اجلاس بانکوک را ترک کرده و بار دیگر منافع فردی خودش را ترجیح می‌دهد و با پرواز فرست کلاس خود به تهران برمی‌گردد.

اغلب کشورهای جهان در تایلند این پرسش را مطرح می‌کنند، چرا فیفا برخورد فوری و ضربتی که با روسیه به خاطر تهاجم علیه اوکراین داشته را علیه اسرائیل اتخاذ نکرده است. پاسخ قطعا نزد آمریکاست.

نویسنده: صادق لودریچه

نظر شما