شناسهٔ خبر: 66703482 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

برترین شهرها برای گردشگران هنردوست

مطالعات پلت‌فرم تجارت الکترونیک جهانی نشان می‌دهد که لندن و پاریس، پراگ، برلین، آمستردام و لیسبون با وجود گالری‌ها و آثار هنری فراوان، برترین پایتخت‌های اروپایی برای گردشگران هنردوست هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مسافران هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به یک شهر عوامل متعددی هم‌چون هتل‌های درجه یک، آفتابی بودن، غذاخوری‌های با کیفیت و مهم‌تر از همه تفریحات آن را در نظر می‌گیرند. هنر، سبک و معماری نیز به شدت بر تصمیمات هر فرد برای انتخاب مقصد سفر تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل موزه‌ها، گالری‌ها و نمایشگاه‌های جدید به‌طور دائم برای جذب بازدیدکنندگان در شهرهای بزرگ اروپا رقابت می‌کنند. در اصل گردشگری فرهنگی حدود ۴۰ درصد از کل گردشگری اروپا را تشکیل می‌دهد.

پلت‌فرم تجارت الکترونیک جهانی، مطالعه جدیدی را برای شناسایی پایتخت هنر اروپا انجام داده و فهرستی از ۲۰ پایتخت اروپایی جمع‌آوری کرده که بیشترین اماکن گردشگری و بازدید را برای علاقه‌مندان به هنر ارائه می‌دهد. این نمودار بر اساس تعداد گالری‌های هنری، گالری‌های با ورودی رایگان، مجسمه‌ها و بناهای تاریخی، همچنین آثار هنری خیابانی ترسیم شده است.

برترین پایتخت‌های اروپایی برای گردشگران هنردوست

برترین شهرهای گردشگری اروپایی برای هنردوستان

لندن و پاریس هر کدام با ۱۶۶ امتیاز بر اساس معیارهای مورد بررسی، در جایگاه اول قرار دارند. از شاهکارهای کلاسیک گالری ملی گرفته تا نمایشگاه‌های آوانگارد تیت مدرن، صحنه هنری لندن با ۲۵۹ گالری خیره‌کننده که ۲۹ مورد از آن‌ها ورودی رایگان دارد، متنوع و پر جنب و جوش است. این شهر همچنین میزبان جشنواره‌های متعددی مانند هفته هنر دیجیتال و هفته صنایع دستی لندن است که گردشگران بسیاری را به آن جذب می‌کند.

شهر نورها، پاریس، نیز دارای ۷۹۶ بنای تاریخی و مجسمه است که در قلب همه آن‌ها موزه لوور سلطنت می‌کند. این موزه گنجینه‌هایی مانند مونالیزا و ونوس میلو را در خود جای داده که آن را به پربازدیدترین گالری هنری جهان تبدیل کرده است. پاریس همچنین با صدها رویداد، نمایش، نمایشگاه و پروژه در سال جاری به‌عنوان بخشی از المپیاد فرهنگی خود برای بازی‌های المپیک تابستانی جمعیت بسیاری را به خود جلب است.

برترین پایتخت‌های اروپایی برای گردشگران هنردوست

پراگ، پایتخت جمهوری چک، با امتیاز ۱۵۵ رتبه دوم را به خود اختصاص داد. این شهر مسحورکننده با خیابان‌های سنگفرش‌شده و معماری گوتیک، خانه گالری ملی پراگ، دومین گالری هنری قدیمی اروپا است؛ گنجینه‌ای که در هفت ساختمان تاریخی گسترده شده و ورد به آن چندین بار در سال برای همه رایگان است.

برلین با امتیاز ۱۵۲ در جایگاه سوم قرار دارد. هنر خیابانی با ۶۱۸ مکان مختلف از جمله گالری معروف ایست‌ساید، یکی از نقاط برجسته پایتخت آلمان است. بازدیدکنندگان این شهر می‌توانند یک مایل ممتد از دیوار برلین را ببینند که با هنرهای پویای ۱۰۵ هنرمند تزئین شده است و شامل ترمیم قطعات نقاشی شده در سال ۱۹۹۰ پس از تخریب دیوار نیز می‌شود.

آمستردام هلند با ۱۵۱ امتیاز در رده چهارم جای گرفته است. این شهر هلندی ۱۰۳ گالری دارد که بازدید از ۱۰ درصد آن‌ها رایگان است. گالری‌های قابل‌توجه آمستردام عبارتند از موزه مدرن معاصر (یا موکو) که در آن می‌توان هنر پاپ نمادین هنرمندانی مانند اندی وارهول و کیت هرینگ را تماشا کرد. موزه ملی خیره‌کننده آمستردام معروف به موزه امپراتوری یا رَیکس‌موزئوم نیز از جمله بخش‌های چشمگیر این شهر است که پس از نمایشگاه‌های انفرادی مشهور ورمیر و رامبراند، در حال حاضر میزبان نمایشی لازم برای بازدید است که به نقاشی شاد فرانس هالس اختصاص دارد.

برترین پایتخت‌های اروپایی برای گردشگران هنردوست

لیسبون پرتغال با امتیاز ۱۴۷ در رتبه پنجم قرار دارد. ۶۳۷ اثر هنری خیابانی عظیم در پایتخت پرتغال وجود دارد که به دلیل صحنه هنر خیابانی خود به خوبی شناخته شده است و نقاشی‌های دیواری بزرگ و زیبای شهر بسیار محبوب هستند.

دیگر پایتخت‌های هنری اروپا نیز رم ایتالیا در رتبه ششم، آتن یونان در رتبه هفتم، وین اتریش در رتبه هشتم، بوداپست مجارستان در رتبه نهم و مادرید اسپانیا و اسلو نروژ در رتبه مشترک دهم هستند.

دوبلین ایرلند، کپنهاگ دانمارک، هلسینکی فنلاند، بلگراد صربستان و صوفیه بلغارستان (رتبه مشترک چهاردهم)، تالین استونی، بروکسل بلژیک، بخارست رومانی، لیوبلیانا استونی، مینسک بلاروس و ریکیاویک ایسلند نیز جایگاه‌های یازدهم تا بیستم را به خود اختصاص دادند.

نظر شما